خبرگزاری کار ایران

اعلام تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران برای ماه محرم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۴۴۹

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از فردا شب (سه‌شنبه) آیین‌های محرم آغاز می‌شوند و پلیس راهور پایتخت برای این ایام تمهیدات و برنامه‌های خاص و ویژه ترافیکی را در نظر دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی ضمن ارائه توصیه به موکب‌های ماه محرم اظهار داشت: در کنار محل‌هایی که موکب‌های عزاداری جهت ایام محرم ایجاد می‌شود، معمولا ایستگاه‌های صلواتی نیز جهت پذیرایی از شهروندان و عزاداران حسینی برپا می‌شود که می‌بایست مسئولان موکب‌ها محل‌های مناسبی جهت برپایی ایستگاه‌ها انتخاب کنند تا بار ترافیکی ایجاد نکند.

وی افزود: این ایستگاه‌ها حتما باید یک فاصله مناسبی از حریم تقاطع‌ها و میادین داشته باشند و فاصله‌ای حدود ۱۵۰ متری از این معابر داشته باشند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مسئولان موکب‌ها حتما سعی کنند کمتر فضای تردد خودروها را اشغال کنند و برای برپایی ایستگاه صلواتی، قسمتی از پیاده‌رو را برای این کار اختصاص دهند و از پوشاندن روی کانال‌های آب هم برای این منظور استفاده کنند. همچنین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هنگام پذیرایی کمترین مزاحمت را برای رانندگان و سایر شهروندان داشته باشند.

مومنی تاکید کرد: متولیان موکب‌‌ها حتما علائم ایمنی و هشداردهنده را جهت آشکارسازی نصب کنند تا اتفاقی روی ندهد. در هنگام پذیرایی هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که کمتر ترافیک ایجاد شود تا مسیر برای تردد خودروهای امدادی باز باشد. 

این مقام مسئول در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: با آغاز آیین‌های ماه محرم نیروهای پلیس راهور اطراف محل برگزاری مراسم استقرار خواهند داشت. مردم و عزادارن حتما با تیم‌های پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند و در معابری که فضا موجود است، حتما پارک مورب را رعایت کنند، به گونه‌ای که قسمت عقب خودرو رو به پیاده‌رو و قسمت جلوی خودرو رو به خیابان باشد. 

وی در پایان تصریح کرد: مزیت استفاده از پارک مورب این است که هم فضای بیشتری برای پارک داریم و هم بعد از اتمام مراسم و هنگام خروج خیلی راحت‌تر خارج شوند و ترافیک کمتری را شاهد خواهیم بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز