خبرگزاری کار ایران

اعمال قانون ۷۳ هزار وسیله نقلیه پلاک مخدوش در تهران/ متخلفین تغییر پلاک به کلاس توجیهی می‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۶۳۹

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال قانون ۷۳ هزار وسیله نقلیه پلاک مخدوش در پایتخت در سال جاری خبر داد و گفت: تمامی رانندگان وسیله نقلیه که اقدام به دستکاری پلاک کنند، به کلاس‌های توجیهی اجباری فرستاده می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: در حال حاظر از طریق رصدی که صورت می‌پذیرد و برای خودروها و افرادی که اقدام به پوشش پلاک انجام می‌دهند، از تخلف مدنظر عکس تهیه و به مرکز اجراییات پلیس راهور ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: مرکز اجراییات با اسال پیامک به راننده، او را به پلیس راهور تهران بزرگ دعوت کرده و باید وی در کلاس‌های آموزشی شرکت کند. بنابراین چنانچه فرد متخلف در کلاس‌های آموزشی شرکت کرد، تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف از وی اخذ می‌شود، ولی در غیر این صورت روی پلاک وسیله نقلیه منع خدمات ثبت می‌گردد و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

مومنی ادامه داد: اگر راننده‌ای در اعداد و ارقام دستکاری کرده باشد، به مراجع قضایی معرفی می‌شود و مجازات‌های خاص خود را دارد که جریمه پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان است. همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می‌شود و از ۶ ماه تا یک سال حبس را برای متخلف به همراه خواهد داشت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین بر برخورد پلیس با تخلف پوشش پلاک تاکید کرد: طی سه ماهه نخست امسال ۳۳ هزار و ۳۷ مورد موتورسوار متخلفی که اقدام به پوشش پلاک کرده بودند اعمال قانون شدند که این آمار نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشت.

سرهنگ مومنی بیان داشت: برای خودروها نیز این آمار ۴۰ هزار و ۴۸۸ دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشت.

وی در پایان گفت: علت افزایش این آمار به این موضوع باز می گردد که پلیس در سال جاری به صورت جدی با تخلف پوشش پلاک برخورد داشته است و بارها نیز روی این موضوع تاکید کرده‌ایم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز