خبرگزاری کار ایران

دانشجویان در تصمیم سازی ها مشارکت داده شوند/ادغام آموزش پزشکی از موفقیت آمیزترین اقدامات پس از انقلاب بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۱۰

وزیر بهداشت گفت: دانشجویان باید در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های دانشگاه ها مشارکت داده شوند و توصیه ما استفاده از مشورت قشر دانشجویان و دستیاران است چراکه حضور فعال و سازنده آنها در نظام آموزشی، اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در آیین افتتاح همزمان طرح های عمرانی، رفاهی و خوابگاه های دانشجویی در 20 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور که در مجتمع کوی خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروزه  تاکید بر نهضت نرم افزاری در دانشگاه هاست و امیدواریم که با کمک مجلس و اختصاص اعتبارات مناسب، شاهد ارتقای امکانات دانشگاه ها  و حوزه سلامت باشیم. 

 
وی افزود: دانشجویان فرزندان ما هستند و اگر دانشجویی مشکل دارد، باید همانند فرزندان خود به وی بنگریم نه اینکه تصور کنیم یک ارباب رجوع به ما مراجعه کرده بنابراین باید در رسیدگی و حل مشکلات دانشجویان، مشارکت فعال داشته باشیم. 
 
راهیان نور ممتاز و موفق بوده است
 
عین اللهی ضمن تقدیر از تلاش های مسئولان حوزه دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه ها، یادآور شد: برخی از برنامه های فرهنگی همانند اردوهای راهیان نور، ممتاز و موفق بوده که نیاز است اینگونه برنامه ها تداوم داشته باشد. 
 
وی تصریح کرد: سکونت گاه های دانشجویی می توانند محل هایی برای اجرا و تبلور برنامه های فرهنگی، مناسبتی و مذهبی باشند. 
 
وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از کارهای مهم برای دانشجویان، حضور آنها در میدان خدمت است چراکه اگر دانشجو بیگانه از مردم باشد، نمی تواند درد مردم را احساس کند. برخی دانشجویان در  خدمت جهادی در مناطق محروم، حضور گسترده و چشمگیری دارند که باید زمینه های مشارکت جویی از  این عزیزان، فراهم شود چراکه حضور در عرصه های خدمت رسانی، مهارت افزایی و  اردوهای جهادی، موجب تقویت روحیه خدمت به مردم و ساخته شدن شخصیت آنها می شود. 
 
ادغام آموزش پزشکی از موفقیت آمیزترین اقدامات پس از انقلاب بوده است
 
عین اللهی خاطرنشان کرد: از برجسته ترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی حتی به اقرار افراد خارج از جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت های نظام سلامت کشور بوده است. ادغام آموزش در خدمات بهداشتی و درمانی، یکی از مهمترین کارهای موفقیت آمیز در دوران بعد از انقلاب اسلامی بوده است. امروزه ثابت شده که عرصه آموزش باید عرصه خدمت هم باشد؛  بنابراین حضور دانشجویان در خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی، می تواند کمک زیادی به مردم و دانشجویان کند. 
 
وی ضمن تاکید بر لزوم آشنایی با روش های جدید آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: امروز آموزش و فراگیری، متکی به کلاس درس نیست؛  بلکه باید روش های آموزشی جدید با استفاده از فناوری های نو ، شبیه سازها، کتابخانه الکترونیک و فناوری اطلاعات بیش از پیش بکار گرفته شود. 
 
باید تاریخ پرافتخار انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنیم
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه بعد از انقلاب تاریخ پرافتخاری داشته ایم، افزود: باید تاریخ پرافتخار بعد از انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنیم. اطلاع نسل جوان از این تاریخ پرافتخار باعث می شود که دشمن نتواند ایجاد تردید کرده و و مطالب کذب خود را به نسل جدید القا کند.
 
عین اللهی گفت: در طول 4 دهه گذشته همواره تحریم، فشار و تهدید علیه ایران وجود داشته اما ملت ایران، عقب ننشسته و اساتید و دانشمندان موجب رشد و پیشرفت علمی کشور  شده اند. امروز هیچ رشته ای در دنیا وجود ندارد که در جمهوری اسلامی ایران تدریس نشود و خوشبختانه در همه مقاطع، نیروی انسانی با کیفیت تربیت می شوند که  از ارزشمندترین سرمایه ها است. 
دیپلماسی سلامت و نیروی انسانی توانمند؛ نقاط قوت نظام سلامت
 
وزیر بهداشت از دیپلماسی سلامت و نیروی انسانی توانمند به عنوان نقاط قوت  حوزه سلامت یاد کرد و افزود: در بیش از 90 سفر استانی، پیشرفت های علمی و پزشکی را به ویژه در مناطق محروم با حضور متخصصان علوم پزشکی دیده ام. در آموزش مولفه های مختلفی از جمله برنامه آموزشی، روش و فناوری مهم هستند؛  اما از آن مهمتر، اساتید و دانشجویانند. در برخی کشورها که دانشگاه های  از حیث سخت افزار مجهز و پیشرفته ای دارند،  اما این دو عنصر را در اختیار ندارند، به پیشرفت های قابل توجهی نرسیده اند.
 
دانشجو سرمایه آینده کشور است
 
عین اللهی یادآور شد: دانشجو سرمایه آینده کشور است و تمام امید ما به دانشجویان است. نسل ها عوض می شوند و مدیران و مسئولان کنونی، جای خود را به دانشجویان امروز و مدیران آینده می دهند.
 
وی گفت: مهمترین مساله برای دانشجویان، کار علمی و  وظیفه روسا و مدیران دانشگاه ها نیز تقویت ابتکارات علمی است.دانشجویان می توانند با ابتکارات علمی، اساتید را بر سر  ذوق بیاورند و ضروری است که در حوزه پژوهش با مشارکت در بیش از 850 مرکز تحقیقاتی  موجود و دریافت تجارب نسل قبلی ، مشارکت بیشتری کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز