خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

توزیع ۲۳۰۰ پزشک متخصص در مناطق محروم/ بررسی ۱۱۴ پرونده تخلف دانه درشت در قرارگاه نظام سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۰۴

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: قرارگاه نظارت سلامت برای مبارزه با تخلفات، نظارت بر تعرفه و ... تشکیل شده است و از دستگاه‌های مختلف در این قرارگاه حضور دارند تا این لحظه ۱۱۴ پرونده دانه درشت مطرح شده که تخلفات جدی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت امروز در نشست خبری خود با اشاره به عملکرد معاونت درمان گفت: ۵۳ مرکز دندانپزشکی در مناطق محروم راه‌اندازی شده است.توزیع ۲۳۰۰ پزشک متخصص در مناطق محروم از دیگر اقدامات ما است. اگر با سهمیه ها محاسبه کنیم ۲۸۰۰ پزشک در مناطق محروم توزیع شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از دیگر اقدامات ما صفر شدن صف انتظار کاشت حلزون شنوایی است. اگر این کار در زمان طلایی انجام شود نه تنها مشکل شنوایی حل می شود بلکه می تواند فرد صحبت هم کند.حدود ۲ هزار بچه در صف انتظار بودند وسایل تجهیزات پزشکی بسیار گران بود با تصمیم وزارت بهداشت همه این هزینه ها رایگان شد و امروز صف انتظار صفر شده است.

وی با اشاره به صندوق بیماران صعب‌العلاج گفت: این صندوق شروع به کار کرده است در گذشته ۴ الی ۵ بیماری تحت پوشش بود الان به ۴۴ بیماری رسیده است و ما قصد داریم این تعداد را به صد بیماری برسانیم همچنین پیشنهاد ۷ هزار میلیارد تومان منابع داده ایم و امیدواریم تامین شود. طرح پایلوت دارو رسان برای بیماران صعب‌العلاج در دانشگاه تهران راه اندازی شده است. در حال حاضر برای مشخص شدن مشکلات طرح به صورت پایلوت در دانشگاه تهران در حال انجام است.

وی درباره پوشش بیمه سلامت گفت: در ابتدای سال ۶ میلیون  نفر که در دهک های پایین جامعه بودند که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. ۳۷۸ محصول دانشی تولید شده است. در یکسال گذشته حدود ۳۰ درصد پیوندهای ما افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خیلی از بندهای قانون جوانی جمعیت متوجه وزارت بهداشت است توسعه مراکز ناباروری در سه سطح تدوین شده است سطح یک مطب ها هستند ۱۶ مرکز ناباروری سطح دو راه اندازی شده تا آبان سال آینده به ۶۴ مرکز خواهد رسید. در سطح سه نیز که کارهای پیشرفته درمان ناباروری انجام می شود طبق قانون باید در هر استان یک مرکز داشته باشیم الان ۱۰۴ مرکز سطح سه ناباروری فعال داریم.

کریمی خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیک آروزی نظام سلامت بود البته پرونده الکترونیک در اولویت است و ما باید به این سمت برویم اما تهیه نسخه الکترونیک از دی ماه سال گذشته کلید خورد و الان ۹۰ درصد انجام می شود و با همکاری پزشکان و مردم به موفقیت بیش از ۹۰ درصد رسیدیم قرارگاه نظارت سلامت برای مبارزه با تخلفات، نظارت بر تعرفه و ... تشکیل شده است از دستگاههای مختلف در این قرارگاه حضور دارند تا این لحظه ۱۱۴ پرونده دانه درشت مطرح شده که تخلفات جدی داشته اند و تصمیم گیری در این قرارگاه انجام می شود و جریمه بازدارنده برای آنها در نظر گرفته شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: به مردم توصیه می کنیم بدانند ما فردی که خدمات منحصر به فرد ارائه بدهد در کشور نداریم از هر خدمت افراد متعددی وجود دارند و از همین رو از مردم درخواست می کنیم خارج از صندوق بیمارستان مردم هیچ پولی پرداخت نکنند و در قبال پولی که به صندوق می دهند رسید بدهند ما الان در شرایطی نیستیم که بگوییم صرفا یک نفر یک خدمت را ارایه می دهد .در بیمارستان خصوصی و دولتی هیچ فرقی نمی کند و در مطب هم از طریق کارتخوان پرداخت کنند.

وی با اشاره به پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: پزشکی خانواده و نظام ارجاع مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم البته نظام ارجاع سابقه ۲۰ ساله دارد اما عزم وزارت بهداشت و دولت برای اجرای آن است. قرارگاه نظام ارجاع به فرماندهی وزیر تشکیل شده است.از ابتدای دی ماه در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر اجرا شده است اگر کسی از نظام ارجاع از سطح یک به سطح دو یعنی بیمارستان رسید فرانشیز را صفر می کنیم و هیچ پولی بیمار پرداخت نمی کند البته برای خدمات ضروری بستری بیمار در بیمارستان رایگان می شود برای سرپایی نیز تلاش می کنیم فرانشیز را ۱۵ درصد برسانیم.  البته این موارد فقط برای ارائه خدمات ضروری است.

وی تاکید کرد: در سال آینده پزشکی خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بزرگ در حاشیه شهرها اول اجرا می شود و مرحله به مرحله در شهرها اجرا می شود.همچنین برای ایجاد سرمایه گذاری در بخش خصوصی موانع برداشته شده است البته بحث های ایمنی و آتش سوزی و شهرسازی همچنان وجود دارد. به جهت توسعه گردشگری به ۲۲۰ مرکز ای پی دی مجوز داده شده است این مراکز بیماران بین المللی پذیرش می شوند و این برای کشور باعث ارزآوری می شود.

وی ادامه داد: درخصوص موج هشتم کرونا خوشبختانه ده روز است که از قله عبور کرده ایم و میزان بستری کاهش داشته است نگران دو کوهه بودن موج بودیم که خوشبختانه موارد حاد مشاهده نشده است. شرایط مناسب است اگرچه یک مورد فوتی هم زیاد است اما طی روزهای اخیر کمتر از ده نفر بوده است.

کریمی تصریح کرد: اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری در این دولت انجام شد و یک مرحله پرداخت انجام شده و طبق قانون براساس عملکرد پرداخت خواهد شد.اعتبار بخشی مراکز جراحی محدود نیز انجام شده است که سابق بر این وجود نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز