خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

انسجام و همگرایی نداریم/ باید به گروه‌های جهادی اجازه ورود به مدارس را بدهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۹۹۱

وزیر آموزش و پرورش گفت: کار ما درون سازمان آموزش‌وپرورش هم شعاری است اگر نبود سند تحول را اجرا کرده بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری اجرای سند نظام جامع راهنمایی، مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و معاونین صبح امروز سوم خردادماه درساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: توجه به آموزش و پرورش توجهی جدی است. کار ما درون سازمان آموزش‌وپرورش هم شعاری است اگر نبود سند تحول را اجرا کرده بودیم.

او افزود: ما انسجام یا همگرایی از درون نداریم. در جنگ اگر جایی گیر می‌کردیم، فرمانده نمی‌گفت حوزه من است یا نیست، به‌هرحال نیرو می‌فرستاد و هیچ کس نبود دیگری را پوشش ندهد و این طور پیروزی قطعی شد و به قله رسیدیم. در تاریخ ایران ما سانتی متری را از دست ندادیم. جنگ تعلیم و تربیت، سخت تر، جدی تر و طریف تر است. دانشگاه و آموزش و پرورش رسالت دارند.

وی افزود: هزار معلم در دانشگاه فرهنگیان داریم و حدود ۳ تا ۴ هزار دکتر معلم داریم. ما باید روی مهارت تمرکز کنیم نه مدرک. اینکه من معضلات را گزارش بدهم فایده ندارد. اینها بچه های ما هستند باید درمورد آنها جدیت داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست های این وزارتخانه در زمان شروع ویروس کرونا گفت: از روزی که پای کار آمدیم، خواستار بازگشایی مدارس شدیم و بعد از ارائه ادله، رئیس ستاد ملی کرونا قبول کرد که مدارس بازگشایی شود که خوشبختانه تا مدارس باز شد آمار کرونا هم کاهش یافت.

او در ادامه با گلایه‌مندی از برگزاری کنکور در مدارس به عنوان حوزه آزمون گفت: امروز در جلسه مجلس هم می‌گویم که نباید در مدارس کنکور برگزار شود و از این به بعد حوزه مدارس نباید بپذیرند.

نوری با بیان اینکه فراهم کردن حوزه آزمون سراسری وظیفه خود دانشگاه است، عنوان کرد: دانشگاه خودش باید پذیرش کند. ما کار خیلی سختی داریم و انتظار می رود دانشگاه و رسانه که رکنی از ارکان تربیت هستند به ما در حکمرانی تربیت کمک کنند.

وی گفت: من به رئیس صداوسیما هم نامه نوشتم که دست از سر رتبه بندی معلمان بردارید. خودتان چرا برای کارکنانتان این کار را نمی کنید؟ موصوع کنکور را چه کسی بزرک کرده است؟ همین تلویزیون.

او گفت: در دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، امام صادق (ع)و سایر دانشکده‌های علوم انسانی، اساتیدی هستند که می‌توانند به مدارس کمک کنند. ما از ظرفیت‌ها استفاده نکردیم. آموزش و پرورش جز با کمک مردمی اداره نمی‌شود. هرچقدر هم بودجه اش زیاد باشد، نمی‌شود. باید به مردم اجازه دهیم وارد مدرسه شوند. وقتی به گروه‌های جهادی اجازه نمی‌دهیم به مدرسه وارد شوند هیچ وقت وضعیت درست نمی‌شود.

نوری با اشاره به اینکه باید از ظرفیت افراد حقیقی و حقوقی استفاده کنیم، اظهار کرد: باید براساس تحلیل‌ها، راهکار را پیدا کنیم. من مطمئنم اگر برنامه نظام مندی برای این بخش داشته باشیم از معضلات جلوگیری می کنیم و رسانه مهم‌ترین نقش را در نشر کارهای خوب و در ترویج و‌گفتمان سازی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز