خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاست آموزش و پرورش کاهش نیروهای مازاد است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۱۲

آنچه در بحثساماندهی نیروی انسانی به استان‌ها ابلاغ شده، این است که با آموزش ضمن خدمت، نیرو‌ها را آموزش دهیم تا بتوانند در رشته‌هایی غیر از رشته خود که به آنها نیاز است، مشغول به خدمت شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بحثساماندهی نیروی انسانی به معنای این نیست که مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش همین امسال به طور کامل حل خواهد شد اما سیاست آموزش وپرورش کاهش نیروهای مازاد به حد مقدور است.

علی زرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد ساماندهی نیروهای مازاد در آموزش و پرورش، اظهار داشت: نیروهایی که نتوانستیم برای فعالیت آنها د مدارس مکان یابی کنیم به نیروهای مازاد تبدیل شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته نیروهایی که به صورت تمام وقت مازاد باشند، بسیار کم هستند، افزود: کاری که در طی سال گذشته انجام شد، این بود که با همکاری فرهنگیان این نیروهای مازاد را در دوره‌های مختلف تحصیل به کار گرفتیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در دوره اول متوسطه، بخشی از نیرو‌ها مازاد بودند به دوره ابتدایی فرستاده می‌شدند و یا اینکه در پست‌هایی که با کمبود نیرو مواجه بودیم مانند مشاور، کتابدار و یا مسئول آموزشگاه مشغول به خدمت می‌شدند.

زرافشان سه عامل جنسیت، رشته تحصیلی و مکان جغرافیایی را در مازاد شدن نیرو‌ها موثر دانست و خاطرنشان کرد: لذا ما در مکان‌هایی دارای نیروی اضافه هستیم که امکان به کارگیری آن نیرو‌ها را نداریم و در رشته‌هایی با مازاد نیرو مواجه هستیم که به آن‌ها نیازی نیست و در جنستی نیرو زیاد داریم که آن جنسیت را نیاز نداریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش افزود: آنچه در بحثساماندهی نیروی انسانی به استان‌ها ابلاغ شده، این است که با آموزش ضمن خدمت، نیرو‌ها را آموزش دهیم تا بتوانند در رشته‌هایی غیر از رشته خود که به آنها نیاز است، مشغول به خدمت شوند.

وی تصریح کرد: بنا بر آنچه که وزیر آموزش و پرورش هم اشاره کردند؛ بحثساماندهی به این معنا نیست که مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش همین امسال به طور کامل حل خواهد شد، چرا که این یک مشکل قدیمی است. وبا جابجایی‌های زیادی که در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد دائما به این مسئله دامن می‌زند اما در مجموع سیاست آموزش و پرورش کاهش نیروهای مازاد به حد مقدور است.

زرافشان با اشاره به ۳ هزار نیرویی که قرار است در سال جاری بازنشسته شوند، گفت: همه این بازنشستگان پیش از موعد نیستند، بلکه حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار نفر جزء نیروهایی هستند که سنوات خدمتشان به پایان رسیده و در یک بستر طبیعی بازنشسته می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش ادامه داد: ۵ هزار نفر نیز جزء نیروهای مازادی هستند که به خدمات آنها نیازی نداریم، لذا آن‌ها می‌توانند با سنوات ارفاقی بازنشسته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز