خبرگزاری کار ایران

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

نسخه نهایی نمایه اجرایی سند تحول تا ۲ ماه آینده آماده می‌شود

کد خبر : ۱۴۳۳۳۰

سند تحول بنیادین چون برنامه راهبردی آموزش و پرورش است، ماهیت راهبردی دارد و نمایه اجرایی هم بر اساس سند و تئوری‌ها و تبدیل به برنامه اجرا می‌شود.

ایلنا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: نسخه نهایی نمایه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی دو ماه آینده آماده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، " علی زرافشان " معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی برای تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین، با اشاره به وعده دبیرکل شورای عالی، اظهار امیدواری کرد ظرف دو ماه آینده نسخه نهایی نمایه اجرایی برای تقدیم به وزیر آماده شود.

وی برای اجرا و عملیاتی کردن سند از تشکیل کمیته پایش سند خبر داد و افزود: اقداماتی از جمله تولید نمایه اجرایی به عنوان نقشه راه اجرایی سند انجام شده است.

زرافشان گفت: سند تحول بنیادین چون برنامه راهبردی آموزش و پرورش است، ماهیت راهبردی دارد و نمایه اجرایی هم بر اساس سند و تئوری‌ها و تبدیل به برنامه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نمایه اجرایی اظهار داشت: این نمایه یک مدل ترکیبی بین سند و مبانی نظری است که بر اساس آن فعالیت‌های سرآمد را تعریف کردیم که بتواند به برنامه عملیاتی تبدیل شود و در برنامه‌های توسعه خود را نشان دهد و یک مرحله دیگر پیش‌بینی اعتبار بخشی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای این کار دو هدف دنبال می‌کنیم؛ آشنایی با سند و بر اساس آن اصلاح نمایه اجرایی که در نتیجه، هم فرهنگ سازی شده و هم اصلاح نمایه صورت می‌گیرد.

وی هدف از این بازنگری را فرهنگ‌سازی و دستیابی به ادبیات مشترک برای اجرای سند دانست و افزود: با توجه به سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش، در حال تولید اسناد و برنامه‌هایی برای اجرای سیاست‌های وی هستیم و وزیر آموزش و پرورش خود را ملتزم به اجرای سند می‌داند.

زرافشان با اشاره به تعریف سند تحول از مدرسه گفت: مدرسه کانون تربیت است و بر این اساس مدرسه صالح تعریف شده، ویژگی‌ها و هویت خاصی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز