خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی حلقه ارتباط دانشگاه و صنعت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۷۴۳

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، این پارک را حلقه ارتباط با دانشگاه و صنعت عنوان کرد و گفت: تعداد ۴۶ شرکت دانش‌بنیان در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

جواد نوری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،مهم ترین رسالت پارک علم و فناوری استان را حلقه ارتباط دانشگاه و صنعت عنوان کرد و گفت: تحقیقات زیادی در دانشگاه ها صورت می گیرد و برخی ممکن است به ایده هایی ختم شود ولی نرخ تبدیل ایده ها، مدل ها و الگوهایی که در دانشگاه ها محقق می شود نسبت به فناوری و کسب و کار در کشور پایین است.

نوری نیا، به تعداد شرکت های عضو، در پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و  گفت: در اولین سال تاسیس پارک علم و فناوری استان در سال ۹۵  تعداد ۶۱  شرکت در پارک علم و فناوری استان عضو بودند که با گذشت ۷ سال این تعداد به ۱۶۳ شرکت افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تعداد شرکت های دانش بنیان استان بیان کرد: از جمع ۱۶۳ شرکت پارک علم و فناوری استان، تعداد ۴۶ شرکت دانش بنیان هستند و نسبت دانش بنیان ها به کل شرکت ها قابل توجه است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، بیان کرد: یک هزار و ۵۶ نفر در شرکت های پارک علم و فناوری استان شاغل بوده و تمام شاغلان تحصیل کردگان دانشگاه ها هستند و با توجه به این که یکی از بحران های مطرح برای کشور، بیکاری است شرکت های پارک علم و فناوری استان در اشتغال آفرینی عملکرد خوبی داشته اند.

نوری نیا،  میزان فروش ارزی و صادرات شرکت های پارک علم و فناوری استان را ۳۳هزار و ۹۵۰  دلار در سال گذشته عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰محصول فناورانه پارک علم و فناوری استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی، در تشریح خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در مجموعه پارک علم و فناوری استان گفت: در پارک تمام خدماتی که برای تجاری سازی ایده‌ها و ورود محصولات به بازار نیاز است در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

وی ارائه تسهیلات ارزان قیمت، خدمات مشاوره‌ای، اختصاص فضای کاری و اداری، جذب سرمایه گذار، بازارسازی و بازاریابی را از مهم‌ترین خدماتی عنوان کرد که به این واحدها ارائه می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان در ادامه از پارک‌ها به عنوان متولیان زیست بوم نوآوری و فناوری مطابق با قابلیت‌های منطقه‌ای یاد کرد و افزود: خوشبختانه این زیست بوم در آذربایجان غربی مدت‌هاست که ایجاد شده و بابرنامه‌هایی که پیش بینی کرده‌ایم روند توسعه این زیست بوم با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز