خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اشتغال زایی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۲۰۳

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از اشتغال یک هزار و ۵۶ نفر در واحد های مستقر در پارک علم و فناوری استان خبر داد.

جواد نوری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان اگر در مراحل اولیه شکل گیری مورد حمایت قرار گیرند بعد از اینکه سرپا شوند میزان تولیدات، فروش، صادرات و ایجاد اشتغال آنان روند افزایشی خواهد داشت که در این خصوص باید مسوولان به این حوزه توجه جدی داشته باشند.

نوری نیا، روند فروش شرکت های دانش بنیان در این استان را افزایشی دانست و تصریح کرد: فروش این واحدهای فناور  طی یکسال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی،در ادامه تعداد کل شرکت های عضو پارک را ۱۶۳ مورد عنوان کرد و گفت:همچنین تعداد ۴۶  شرکت دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری استان هستند.

وی افزود: طی سال گذشته شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان مجموعا ۲ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال فروش داخلی داشته اند.

نوری نیا از صادرات ۵۰ محصول فناورانه پارک علم و فناوری استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش محصولات صادر شده توسط شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ۳۳ هزار و۹۵۰ میلیون دلار است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایحان غربی از پرداخت تسهیلات به واحد های فناور استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و ۳۴ میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

وی،به تسهیلات دیگر در این زمینه اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری استان نیز آماده ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق هستند.

به گفته نوری نیا،تعداد یک هزار و ۵۶نفر در شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز