خبرگزاری کار ایران

صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرکات آذربایجان غربی به اقلیم کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۳۱

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرزهای تمرچین و کیله سردشت آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش ایلنا، خالد جنگجو در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات گمرکی بخش تولید و صادرات و نمایندگان بخش خصوصی گفت: کاهش هزینه‌های تولید و رشد تولید و افزایش صادرات و روند تسهیل در واردات جزو برنامه‌های اصلی گمرکات است.

جنگجو با بیان اینکه، صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات معدنی به گمرکات استان تفویض شده است گفت: تاکنون ٩٠ درصد کالاهای اساسی از گمرکات استان ترخیص شده اند.

جنگجو با تاکید برفعالیت گمرکی در مرزهای رازی، بازرگان و تمرچین و سرو بصورت ٢۴ ساعته است؛ اذعان کرد : در سایر مرزها از جمله پلدشت تا ١٢ شب و در کیله سردشت نیز تا ٨ شب انجام می گیرد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در بحث صادرات از لحاظ ارزش کالایی ۵١ درصد و  ٢٩ درصد وزنی با ترکیه افزایش داریم.

جنگجو بیان کرد :یک میلیارد دلار از مبادی مرزی تمرچین و کیله سردشت به مقصد اقیلم کردستان عراق صادرات انجام گرفته و آذربایجان غربی صاحب مقام اول کشوری در صادرات به اقلیم کردستان شده است.

وی ادامه داد: با کشور آذربایجان ٩٢ درصد وزنی و ١٠۴ درصد بلحاظ ارزشی نیز افزایش صادرات داشتیم.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی تصریح کرد: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم با ترکیه ۴ میلیارد و ٩٠۶ میلیون دلار، حدود ٢ میلیارد با اقلیم کردستان عراق صادرات و یک میلیارد و ١٩٩ میلیون دلار نیز با آذربایجان جمعا بیش از ٨ میلیارد دلار صادرات انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه اول امسال  با ۵۴ درصد از لحاظ وزنی و ١٠۴ درصد از لحاظ ارزشی افزایش صادرات انجام گرفته است، خاطرنشان کرد : در این مدت ٢ میلیارد و ۴٣٢ میلیون دلار که رشد ١٠ درصدی نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گفته وی سهم گمرکات استان از ترانزیت مبدا بازرگان ٧٧ درصد، تمرچین ١٢ درصد، سرو یک درصد، رازی ٩ درصد است.

جنگجو بیان کرد: در ۵ ماهه اول امسال ٢٨١ هزار کامیون از مرزهای استان تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٢ درصد رشد دارد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم، گفت: در ۵ ماهه اول امسال تردد مسافرین  ٣٠ درصد از مرز بازرگان،  ١٩ درصد تمرچین، ١٣ درصد سرو و ٣٧ درصد رازی انجام گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز