خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۷ شرکت تعاونی دانش بنیان در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۷۴۰

مدیر کل تعاون،کار و. فان اجتماعی آذربایجان غربی از شناسایی ۷ شرکت تعاونی دانش بنیان در استان خبر داد. و گفت:از این تعداد ۳ شرکت تعاونی دانش بنیان توسط استاندار آذربایجان غربی مورد بازدید قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، نشست هم اندیشی و تبادل نظر. پیرامون رشد توسعه و شکوفایی تعاونی ها در آذربایجان غربی با حضور روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، رییس اتاق تعاون استان و جمعی از مدیران شرکت های تعاونی استان در سالن جلسات اتاق تعاون استان برگزار شد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در این جلسه  گفت: بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۲ هزار و ۱۱۶ مورد فعال است.

محمد دهقان افزود: از کل این شرکت‌ها، بیش از سه هزار تعاونی در آذربایجان‌غربی وضعیت مشخصی ندارند که در همین راستا کمیته تعاونی‌های مشکل دار جهت بررسی وضعیت آنان تشکیل شده است.

به گفته دهقان بیش از یک هزار و ۸۱۴ نفر در شرکت‌های تعاونی استان مشغول به کار هستند 

ویاز شناسایی ۷ شرکت تعاونی دانش بنیان در استان خبر داد. و گفت:از این تعداد ۳ شرکت تعاونی دانش بنیان  توسط استاندار آذربایجان غربی مورد  بازدید قرار گرفته است.

در ادامه جلسه باقر خلیلی رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی با بیان اینکه،وظیفه اتاق تعاون برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج کشور و ارتباط با تجار کشورهای دیگر است عنوان کرد: امسال درخواست برگزاری چهار نمایشگاه در خارج از کشور و پذیرش بازرگانان و تجار توسط اتاق تعاون استان اعلام شده است.

وی به مشکلات برخی تعاونی های استان از جمله شرکت تعاونی کوثر و مرزداران اشاره کرد و گفت:عمده مشکلات تعاونی مرزنشینان مشکلات مالیاتی است.

خلیلی افزود:عدم. سیدگی مسیولین به مشکلات تعاونی مرزنشینان سبب راکد و غیر فعال شدن تعداد زیادی از این تعاونی ها شده است.

وی از نمایندگان خواست: تعاونی های مرز نشین نیز همانند تعاونی های روستایی معاف از مالیات شوند. 

به گفته وی، مرکز نوآوری توسعه تعاون با اعتبارات دریافت شده از مرکز در حال تجهیز و توسعه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بیشترین مشکلات مربوط به تعاونی‌هاست و بخش تعاون در کشور همیشه مظلوم واقع شده است.

روح اله حضرت پور اظهار کرد: بروکراسی اداری سبب بروز مشکلات تعاونی‌ها شده و با برگزاری جلسه در وزارتخانه مشکلات تعاونی‌ها را به حضور وزیر خواهیم رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز