خبرگزاری کار ایران

مبارزه با علف‌های هرز در بیش از 192هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی

کد خبر : ۷۷۰۰۱۴

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات استان در سال زراعی جاری آغاز شده است که در این راستا در192 هزار و 832 هکتار از مزارع عملیات سمپاشی انجام گرفته است.

به گزارش ایلنا از ارومیه،جعفر وحدت در جمع خبرنگاران بیان کرد: از 192 هزار و832 هکتار این مقدارسطح مبارزه، در حدود ۱۸۴ هزار و ۳۵۱ هکتار در مزارع گندم و ۸ هزار و ۴۸۰ هکتار در مزارع جو مبارزه شیمیایی باعلفهای هرز پهن ونازک برگ و توام انجام شده است که در محصول گندم نسبت به سال قبل با ۱۳ و نیم درصد رشد و در محصول جو با رشد ۲۶ درصدی مواجه هستیم.

وحدت افزود: به‌رغم بارندگیهای مستمر و مشکلات موجود بر سر راه عملیات سمپاشی امسال درسطح ۱۹ هزار و ۴۰۰ هکتارنیز مبارزه شیمیایی با آفت سن مادری صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته با رشد ۷.۸ درصدی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: همزمان عملیات مبارزه شیمیایی با آفت پوره سن غلات  نیز در مناطق مختلف استان در حال انجام است.

وحدت خاطر نشان کرد: به زارعین توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط رشد مطلوب مزارع غلات ، در مزارع آلوده نسبت به مبارزه به موقع با افت سن پوره با مشورت کارشناسآن حفظ نباتات و کلینیک های گیاه پزشکی اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه نکردن با علف های هرز خسارت جدی  به مزارع وارد می کند و می تواند افت کمی و کیفی محصول را در پایان فصل برداشت به همراه داشته باشد، گفت : با توجه به بارندگی های مناسب در فصل بهار، احتمال شیوع انواع بیماری ها به ویژه زنگ زرد به دلیل بالا بودن رطوبت ، در مزارع غلات دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در محصولات باغی  نیز طبق بررسی‌ آمارهای ایستگاه‌های پیش آگاهی و شبکه های مراقبت وهمچنین تجزیه و تحلیل آنها از482 ایستگاه موجود در سطح استان، باغداران استان بایستی در حال حاضر نسبت به پیشگیری به موقع از وقوع آفات و بیماریها به ویژه لکه سیاه سیب و سفیدک های تاکستانها اقدام لازم را بعمل اورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز