خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

انجام بیش از 3 هزارمورد بازرسی از مراکز عرضه و خدماتی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۲۴۰

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بازرسان استاندارد آذربایجان غربی، 3 هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی از مراکز عرضه و خدماتی استان انجام داده‌اند.

منصور جلایر در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد:از اول فروردین ماه سال 1401 تا پایان آن شرکتهای بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد استان با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات،  3 هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی از مراکز عرضه و خدماتی انجام داده‌اند. 

جلایر ادامه داد از این تعداد بازرسی های بعمل آمده تنها در  ۱۱۲ واحد صنفی  تعداد ۱۲۵ فرآورده مغایر با استاندار وجود داشت که بازرسان نسبت به اخذ تعهد جمع آوری این محصولات اقدام کردند.

وی افزود: از این ۱۱۲ واحد صنفی ۴۴ واحد مربوط به مواد غذایی  کشاورزی،۲۷ مورد مصالح ساختمانی غیر استاندارد،واحد های سلولزی،تحهیزات پزشکی هر کدام دو مورد، ۹ مورد لوازم آرایشی و بهداشتی و ۸ مورد مربوط به قطعات خودرو بوده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها کارشناسان اداره کل و کارشناسان شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده، به واحدهای صنفی مراجعه نموده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد قانونی انجام می شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی خاطر نشان کرد:شهروندان جهت اطلاع از اصالت پروانه استاندارد کالا، می توانند از طریق سامانه پیامکی، کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا  از اعتبار پروانه و علامت استاندارد کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز