خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

خرید گوشت مرغ مازاد تولید در آذربایجان شرقی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۴۱

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با همکاری اداره کل پشتیبانی امور دام استان، بخشی از مازاد تولید گوشت مرغ محصول کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را خریداری و ذخیره سازی می‌کند تا در دوران اوج مصرف و افزایش تقاضا به بازار عرضه و یا قسمتی از مازاد آن را صادر کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز خرید نقدی مازاد تولید گوشت مرغ استان جهت حمایت از تولیدکنندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا غفور عبدالهی درگفتگو با خبرنگاران خطاب به مرغداران گوشتی و تشکل‌های مرغداری گوشتی آذربایجان شرقی اظهار داشت: برابر سیاست جدید معاونت تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی، این سازمان در نظر دارد با همکاری اداره کل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی، بخشی از مازاد تولید گوشت مرغ محصول کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را خریداری و ذخیره سازی کند تا در دوران اوج مصرف و افزایش تقاضا به بازار عرضه و یا قسمتی از مازاد آن را صادر کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشورمان درتولید گوشت مرغ از مرز خودکفایی گذشته است افزود: این خرید‌ها طبق دستورالعمل و براساس وزن و اندازه مشخص انجام می‌گیرد لذا از واحدهای تولیدی می‌خواهیم وزن و اندازه تولید مرغ را کاهش دهند تا در بازارهای هدف استقبال شود و در این خصوص امیدواریم تشکلهای تولیدی به این موارد هم توجه کنند.

عبدالهی با اشاره به قیمت‌های جدید خرید گوشت مرغ از تولیدکنندگان کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در استان افزود: خرید محصول گوشت مرغ کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک به قیمت ۷۰ هزار ریال تا وزن ۱۵۰۰ گرم و به قیمت ۶۸ هزار و ۵۰۰ ریال در وزن ۱۵۰۰ گرم تا ۱۸۰۰ گرم و همچنین محصول گوشت مرغ کشتارگاه‌های نیمه اتوماتیک به قیمت ۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال تا وزن ۱۵۰۰ گرم و به قیمت ۶۵ هزار ریال در وزن ۱۵۰۰ گرم تا ۱۸۰۰ گرم توسط اداره کل پشتبانی امور دام آذربایجان شرقی از دیروز آغاز شده است.

وی در ادامه عمده مشکلات در بازار مرغ را پایین بودن سرانه مصرف عنوان کرد و گفت: هم اکنون نرم سرانه مصرف مرغ در کشورهای پیشرفته ۴۰ کیلوگرم است که این آمار در کشورمان ۲۵ کیلوگرم است که با توجه به سلامت مرغ نسبت به مواد پروتئینی دیگر، این رقم بایستی افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای خرید محصول گوشت مرغ کشتارگاه‌ها وجود ندارد افزود: گوشت سفید مازاد تولید شده در کشتارگاه‌ها با عقد قراردادی به صورت نقدی توسط شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی خریداری می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز