خبرگزاری کار ایران

دیالیز صفاقی بیمارستان ۲۹ بهمن تأمین اجتماعی تبریز راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۶۸

این مرکز با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی و با همفکری اساتید نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه اندازی شده است. / مرکز دیالیز صفاقی در کنار بخش همودیالیز بیمارستان ۲۹ بهمن راه اندازی و بدین وسیله گام موثری در جهت رفع مشکلات بیماران کلیوی برداشته شد.

ایلنا: بخش دیالیز صفاقی بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز با حضور سیدحسن سیدی مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، نادر فضل‌زاده مدیرکل تامین اجتماعی استان و کریم صادقزاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز و عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رئیس بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز گفت: بخش دیالیز صفاقی این بیمارستان از اول دی ماه سال جاری آماده ارائه خدمات به بیماران نیازمند دیالیز خواهد بود.
هوشنگ خبیر با اشاره به افزایش روزافزون بیماران کلیوی نیاز به دیالیز بدلیل بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون، دیابت، چاقی، سنگ کلیه و همچنین عدم رعایت رژیم غذایی سالم و کم تحرکی گفت: متاسفانه در حال حاضر تعداد تخت‌های بخش‌های دیالیز خونی سطح شهر جوابگوی این تعداد از بیماران نیست.
وی با اشاره به اینکه دیالیز صفاقی مشکلات قلبی و عروقی و محدودیت رژیم غذایی کمتری نسبت به دیالیز خونی دارد و توسط خود فرد و هر روز بطور مداوم انجام می‌شود و نیازی به مراجعه مکرر به بیمارستان هم ندارد افزود: بنابراین دایر کردن بخش دیالیزصفاقی بسیار ضروری به نظر رسید.
خبیر با بیان اینکه این مرکز با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی و با همفکری اساتید نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه اندازی شده است گفت: مرکز دیالیز صفاقی در کنار بخش همودیالیز بیمارستان ۲۹بهمن راه اندازی و بدین وسیله گام موثری در جهت رفع مشکلات بیماران کلیوی برداشته شد.
وی با اشاره به اینکه دیالیز صفاقی یکی از روش‌های درمان جایگزین نارسایی مزمن «از کارافتادگی دائم» کلیه‌ها است گفت: در دیالیز صفاقی با یک روش ساده لوله‌ای نرم و کوچک تحت عنوان کانتر در جدار شکم جهت دسترسی دائم به حفره صفاق، کار گذاشته می‌شود و از طریق آن محصول دیالیز وارد حفره صفاق می‌شود تا این محلول سموم و آب اضافی بدن بیمار را گرفته و سپس از‌‌ همان طریق محلول اشباع شده از سموم و آب بدن تخلیه شده محلول جدید جایگزین شود و انجام این عمل پس از آموزشهای لازم در مرکز دیالیز صفاقی توسط خود فرد در منزل به راحتی امکان پذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز