خبرگزاری کار ایران

کریم صادقزاده، دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز:

دولت باید به شعار خود مبنی بر «من برای امنیت شغلی کارگران آمده‌ام» جامه عمل بپوشاند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۲۶

به مناسبت ۲۹آبان سالروز تصویب قانونکار جمهوری اسلامی ایران، گردهمایی بزرگ کارگران و بازنشستگان کلانشهر تبریز برگزار شد

ایلنا: دبیر اجرایی و مجری طرحهای آموزشی خانه کارگر تبریز تأکید کرد: دولت باید به این شعار خود که «من برای امنیت شغلی کارگران آمده‌ام» جامه عمل بپوشاند.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم صادق‌زاده که امروز در گردهمایی بزرگ کارگران و بازنشستگان کلانشهر تبریز به مناسبت ۲۹آبان سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت افزود: اجرای صحیح قانونکار و پرهیز از شعار گرایی موجب احیای مجدد جامعه کارگری کشور خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه قانون کار جمهوری اسلامی ایران از ویژگی خاصی برای کارگران در کشور برخوردار است و اجرای صحیح آن و پرهیز از شعار گرایی موجب احیای مجدد جامعه کارگری کشور خواهد شد گفت: قانون کار به دلیل اینکه در بسیاری از فصول و مفاد خود، از کارگر به عنوان انسان ارزشمند و نیروی توانمند کار، تولید و خدمات حمایت می‌کند مورد توجه جامعه شریف کارگری و بازنشستگی است و جامعه کارگری به این قانون حساسیت خاصی دارد.
در دولت‌های نهم و دهم ضربات جبران ناپذیری به جامعه کارگری کشور وارد شد
صادقزاده با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم ضربات جبران ناپذیری به جامعه کارگری کشور وارد شد افزود: تعطیلی کارخانه‌ها، چشم پوشی بر اخراج دسته جمعی کارگران و تورم ۴۱ درصدی رشد منفی اقتصاد فعلی میراثدولت نهم و دهم برای جامعه کارگری کشور است که قانون کار را کمرنگ و امیدهای کارگران را به یاس تبدیل کرد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه با طرحهای بسیاری تحت عناوین مختلف از جمله لایحه تغییر، اصلاح و یا بازنگری سعی شده تا این قانون را به مسلخ ببرند و مفاد حمایتی آنرا به نفع سرمایه داران تغییر و یا اصلاح کنندگفت: این تغییرات عمده، به ضرر کارگران است و با حذف موارد حمایتی آن در حقیقت می‌خواهند در مسلخ، سرقانونکار را ببرند که در واقع سر کارگر شریف و سخت کوش بریده می‌شود.
عضو کانونعالی کارگران بازنشسته کشور افزود: در زمان‌های مختلف همواره به خاطر وجود این هجمه‌ها سالروز تصویب قانونکار برای جامعه کارگری کشور بجای گرامیداشت روز تلخ کامی بوده است در حالی که در روز ۲۹ آبان باید جشن تصویب قانون کار برگزار شود و مسایل کارگران به حدی رسیده است که در این روز فقط به بیان مشکلات جامعه کارگری بسنده می‌شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی با ۶۰۰ هزار کارگر و ۹۲ هزار بازنشسته کارگری یکی از استان‌های تاثیر گذار دراقتصاد کشور است گفت: با توجه به اینکه با اشتغال هر ۷ کارگر حقوق یک نفر بازنشسته تامین می‌شود کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی باید احیا شده وکارگران اخراج شده به سر کار خود باز گردند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال شاهد به ثمر رسیدن زحمات امت دلاور ایران اسلامی و انتخاب شایسته دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور محبوب کشور شدیم گفت: انتخاب و معرفی به جا و شایسته دکتر علی ربیعی به عنوان وزیر تعاون و کار و رفاه تامین اجتماعی و اخذ و کسب آرای نمایندگان تلاشگر مجلس شورای اسلامی باعثشد تا وزیری درد آشنا، دلسوز و متعهد از جنس خود کارگران انتخاب شود و یقین داریم که با تمام توان و وجود در این وزارتخانه فعالیت خواهد کرد.
صادقزاده با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشستگی کشور و خانواده‌هایشان بیش از نیمی از جمعیت کنونی کشور را به خود اختصاص داده است گفت: ما از دولت تدبیر و امید، از مجلس شورای اسلامی و از وزیر تعاون و کار و رفاه تامین اجتماعی انتظاراتی داریم که این انتظارات براساس نیاز مبرم جامعه کارگری است و به هیچ وجه زیاده خواهی نیست.
وی تصویب قوانین مرتبط با نیازهای بروز کارگران و بازنشستگان را یکی از انتظارت این قشر عنوان کرد و گفت: باید دولت تدیبر و امید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن تورم و گرانی و در آمد ناچیز قشر کارگری از این قشر به طور جدی حمایت کنند.
تصمیمات افزایش حقوق و دستمزد کارگران نباید به روزهای آخر سال موکول شود
صادق‌زاده از موکول شدن اصل جلسات، مباحثو تصمیمات افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال آتی به روزهای آخر سال گلایه کرد و گفت: این رویه و رویکرد ناخشنودی جامعه کارگری را به دنبال دارد چون تجارب گذشته نشان داده است که این گونه برخورد با افزایش حقوق و دستمزد کارگران نتیجه‌ای جز تعیین و اعلام چند درصد افزایش ناچیز در آخرین روزهای سال نداشته و کاملا منجر به زیان کارگران شده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز افزود: ما انتظار داریم که در فرصت مناسب و زمان کافی این جلسات تشکیل و با در نظر گرفتن واقعیتهای موجود جامعه، نیازهای خانواده‌های کارگران و تورم ۴۰ درصدی موجود، نسبت به تعیین دستمزد و حقوق و افزایش آن اقدام شود.
صادقزاده با تاکید بر اینکه برازنده حکومت اسلامی نیست که این طور کمر کارگران و خانواده‌های آنان زیر فشار زندگی و تامین معاش خانواده شکسته شود گفت: ما از دولت و مجلس خواستار این هستیم که توجه جدی و عنایت ویژه‌ای در این رابطه نسبت به کارگران، این انسانهای تلاشگر و سخت کوش داشته باشند.
ما مصرانه خواستاراحیای دوباره بن کارگری کارگران و بازنشستگان هستیم
وی همچنین به فراموش شدن بن کارگری در چند سال اخیرکه همواره خواسته به حق و منطقی جامعه کارگری و بازنشستگی و تشکلات کارگری بوده و دولت توجهی به آن نداشته است اشاره کرد و گفت: ما مصرانه خواستار رسیدگی مجدد دولت تدیبرو امید و وزیر تعاون، کار و رفاه تامین اجتماعی برای احیای دوباره بن کارگری کارگران و بازنشستگان هستیم چرا که با حذف آن از سبد معیشتی و زندگی روزمره کارگران ظلم بزرگی به زحمتکشان جامعه شد.
عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان به عنوان اقشار آسیب پذیر جامعه و در عین حال ارزشمند که در سنگرهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شب و روز تلاش می‌کنند نباید جزء فراموش شدگان جامعه باشند گفت: دولت تدیبر و امید و مجلس شورای اسلامی باید این قشر را مورد توجه و عنایت خویش قرار دهند و انتظارات منصفانه آنان را تامین و برای رفاه، آسایش، درمان و کرامت انسانی این قشر با جدیت تلاش کنند چون که بدون شک آرای جامعه کارگری در تمامی انتخابات بویژه انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس بیش از آرای بقیه اقشار جامعه بوده است.
صادقزاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند «این کاری که شما کارگران برای توسعه و پیشرفت کشور می‌کنید یک عبادت قطعی است» گفت: باید مشکلات و معضلات پیش راه کار و تولید و زندگی و معاش کارگران و بازنشستگان حل و فصل و رفع شود تا کارگران بتوانند با خیالی آسوده در خدمت تولیدو پیشرفت و پویایی اقتصاد کشور گام بردارند.
گردهمایی بزرگ خانه کارگر تبریز به مناسبت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران و با هدف حمایت از قانون کار با حضور اعضای هیئت مدیره تشکل‌های کارگری، اتحادیه زنان کارگر استان، اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون بازنشسته شهرستان تبریز، اعضای شوراهای اسلامی کار، اعضای انجمن های صنفی کارگران، نمایندگان کارگران، مسئولین امور اعضاء و آموزش، اعضای هئیت اجرائی و بازنشستگان و فعالان جامعه کارگری و جمع کثیری از کارگران امروز در سالن اجتماعات مرکز آموزش خانه کارگر تبریز برگزار شد.
لازم به ذکر است در پایان این گردهمایی، قطعنامه پایانی مجلس کارگری که در آستانه سالروز تصویب قانونکار در تهران صادر شده و مورد تایید حاضرین قرار گرفته بود توسط دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز قرائت و مورد تایید شرکت کنندگان در این گردهمایی نیز قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز