خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مطلب منتشر شده از اینجانب ربطی به شورای اسلامی شهر تبریز نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۴۵

تفاوت دیدگاه‌ها و گوناگونی سلایق نباید اثری سوء بر تصمیمات و آرا بگذارد. / چگونگی از هم پاشیدن دوره نخست شورای اسلامی تهران را از نزدیک دیده‌ام و وقتی صحبت از وحدت و همدلی می‌کنم مخاطبم همه شوراهای اسلامی در سرتاسر کشور عزیزمان می‌باشد.

ایلنا: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اختلاف سلیقه و وجود آرای مختلف در هر مجموعه‌ای همچون شوراهای اسلامی طبیعی است فقط نباید اجازه دهیم این اختلافات سبب تفرق و دو دستگی شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله دکتر هاشم‌زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه به مصوبات شوراهای اسلامی احترام قائل است افزود: تصمیم گیری و برنامه ریزی برای یک میلیون و هفتصد هزار نفر در شهر کلانشهر تبریز کار راحتی نیست لذا اولویت منافع عموم مردم به منافع فردی و گروهی باید همیشه مد نظر اعضای محترم شورا باشد.
وی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی باید همدلی و اتحاد را سرلوحه کار خود قرار دهند ادامه داد: تقوی و نظم، شرط لازم برای موفقیت در هر فعالیت و مسوولیتی است و اعضای شوراهای اسلامی باید از دو قطبی شدن پرهیز کرده و هدف آن‌ها فقط خدمت به مردم باشد.
آیت الله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه کسی نبایستی در کار شورا‌ها مداخله نماید افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا، پشتوانه مجموعه اجرایی هستند و بر اساس معیارهایی که در قانون تعریف شده باید به آبادانی منطقه کمک کنند.
وی با بیان اینکه حاکمیت وحدت در پیشبرد اهداف هر مجموعه‌ای امری الزامی است و آفت تهدید کننده این همبستگی و انسجام، اختلاف است ادامه داد: دوری از دامن زدن به اختلافات، احترام متقابل به آرا و برادری در راستای ارائه خدمات شایسته به مردم ا بایستی سرلوحه فعالیت شورا‌ها باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطلب منتشر شده از اینجانب در روزهای گذشته در مورد شورا‌ها موضوعی کلی بوده و ربطی به شورای اسلامی شهر تبریز نداشت افزود: بنده چگونگی از هم پاشیدن دوره نخست شورای اسلامی تهران را از نزدیک دیده‌ام و وقتی صحبت از وحدت و همدلی می‌کنم مخاطبم همه شوراهای اسلامی در سرتاسر کشور عزیزمان می‌باشد.
وی با بیان اینکه شوراهای شهر بر مبنای آیه شریفه «وأمرهم شورا بینهم» به مثابه اتاق فکر و جایگاهی مهم برای شور و مشورت است که باید از آفت اختلاف دور بماند ادامه داد: هرچند ممکن است تفاوت‌هایی در دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها وجود داشته باشد، اما نباید این گوناگونی سلایق اثری سوء بر تصمیمات و آرا بگذارد.
آیت الله هاشم‌زاده هریسی ادامه داد: اگر خدای نکرده در شورایی اختلافاتی ولو ظاهری ظهور و بروز یابد، بی‌تردید بخش عمده‌ای از توان و ظرفیت آن مجموعه بجای خدمت به مردم باید صرف رفع چنین مسائلی شود.
وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات شورا‌ها گامی بسوی تحقق کامل قانون اساسی بود افزود: اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی کشورمان، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکر‌ها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی می‌باشد.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظرات و دیدگاه‌هایش در مورد افزایش همدلی در شورا‌ها از موضعی پدرانه و دلسوزانه و خطاب به همه شوراهای اسلامی می‌باشد افزود: من نسبت به افراد یا گروه خاصی نظری و حمایتی نداشته و ندارم بلکه همه اعضای شورا را دوست می‌دارم و از تصمیمات جمعی آنان حمایت می‌کنم و همه را دعوت به برادری و اخوت می‌کنم.
وی با بیان اینکه اگر خواستار توسعه و عمران شهرهای منطقه هستیم باید با تعامل با همدیگر و در پیش گرفتن وحدت رویه زمینه را برای عمران و آبادانی منطقه و ارائه خدمات ارزنده به مردم فراهم کنیم افزود: قبول مسوولیت در شورا یعنی قبول تلاش بیشتر برای خدمت رسانی به مردم و اگر شورا‌ها خواهان جلب رضایت مردم هستند باید بیش از پیش در این امر و در راستای تحقق خواسته‌های شهروندان تلاش کنند. و ختلافات را کنار بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز