خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی استان زنجان اعلام کرد:

مجلس با ارائه طرح مدیریت شهری قانون اساسی را زیر پا گذاشت

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۸۴

عضو شورای اسلامی استان زنجان گفت: مجلس با ارائه طرح مدیریت شهری قانون اساسی را زیر پا گذاشت.

عضو شورای اسلامی استان زنجان گفت: قرار نیست نمایندگان قانون را به نفع خود تفسیر کنند به نظر می‌رسد با توجه به مسائل پیش آمده باید شورای نگهبان وارد گود شده و از تفسیرهای شخصی قانون توسط مجلس جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، حسین فرامرزاو، امروز با اعلام این مطلب، با اشاره به ارائه طرح مدیریت شهری مبنی بر انتخاب شهرداران توسط هیئت حل اختلاف تصریح کرد: نمایندگان مجلس با این اقدام درصدد ارتقا جایگاه خود و تضعیف شورا‌ها هستند در واقع این گونه به نظر می‌رسد که درصدد انحلال شورا هستند.

وی افزود: جایگاه نظارتی شورا‌ها که بنا به دلایل مختلف و محدودیت‌های پیش رو خواسته یا ناخواسته تضعیف شده و شورا‌ها در واقع شورای شهرداری هستند سایر وظایف را نیز مجلس با برخوردهای ناسزا به چالش می‌کشد.

این عضو شورای شهرستان ماهنشان خاطر نشان کرد: با انتخاب شهردار از سوی هیئت حل اختلاف، انتخابات شهرداران نیز اقدامی سیاسی خواهد شد و بازوی اجرایی مدیریت شهری نیز به رکود می‌پیوندد.

فرارمزلو با بیان اینکه تفسیر قانون به عهده نمایندگان مجلس نیست، ابراز کرد: قرار نیست نمایندگان قانون را به نفع خود تفسیر کنند به نظر می‌رسد با توجه به مسائل پیش آمده باید شورای نگهبان وارد گود شده و از تفسیرهای شخصی قانون توسط مجلس جلوگیری کند.

وی ارائه طر ح مدیریت شهری مجلس را بازگشت به عقب خواند و اظهار کرد: در گذشته نیز شهرداران توسط وزارت کشور انتخاب می‌شدند پس گذشت مدت‌ها قانون شورا‌ها احیا و نقش نمایندگان مردم پر رنگ‌تر شد اما مجلس با ارائه این طرح به مقابله با شورا‌ها برخاست.

این عضو شورای اسلامی استان زنجان، در پایان گفت: متاسفانه در شرایط موجود و با محدودیت‌های پیش روی شوراهای اسلامی انتخاب شهردار به صورت کامل در اختیار شورا‌ها نیست و مراجع دیگر نیز در این زمینه دخالت‌هایی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز