خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

زنگ خطر کرونا در خراسان رضوی/ ابتلای ۵٠ نفر از کادر بهداشت استان به ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۳۴۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنگ خطر کرونا در این استان جدی است اما مردم خطر را جدی نگرفته اند.

مهدی قلیان اول در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، در حاشیه جلسه ستاد بحران کرونا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: روزانه به طور میانگین ۱۰۰ بیمار با علائم تنفسی در مراکز درمانی تابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند که نتیجه آزمایش حدود ۴۰ درصد آنها مثبت است.

وی افزود: روزانه حدود ۱۵۰ الی ۱۶۰ بیمار به صورت سرپایی در مراکز درمانی تابعه این دانشگاه شناسایی و مداوا می‌شوند. 

قلیان اول با اشاره به کاهش آمار افراد فوت‌شده بر اثر کرونا در خراسان‌رضوی بیان کرد: شهرستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد مانند تایباد در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا وضعیت مطلبی داشتند اما طی چندهفته اخیر در یک سطح صاف قرار گرفته و روند نزولی را طی نمی‌کنند اما با توجه به پیشرفت روش‌های درمانی خوشبختانه آمار جانباختگان در این حوزه رو به کاهش است.

وی اعلام کرد: تاکنون ۵۰ نفر از کادر بهداشتی و درمان استان به کرونا مبتلا شده اند که نیمی از آنها پس از طی کردن دوران نقاهت به زندگی دوباره برگشته‌اند و خوشبختانه در این حوزه آمار فوتی اعلام نشده است.

وی فرهنگ سازی را در کاهش این بیماری بسیار موثر دانست و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماندن در خانه، پرهیز از ترددهای غیرضروری و استفاده از ماسک را نمی‌شود اجبار کرد مردم باید این فرهنگ را در خود نهادینه کنند که در مناطق خطر مانند تایباد و مشهد همه مبتلا هستند مگر خلافش ثابت شود اگر این تفکر را در خود پرورش دهند بدون اجبار رعایت می‌کنند. 

درحال حاضر ۳۸ مرکز ۱۶ ساعته درمان و بهداشت در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز