خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام بیمه بیکاری در استان مرکزی ۱۳ برابر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۶۱۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ثبت‌نام بیمه بیکاری در این استان از اواخر اسفندماه سال ۹۸ تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل بیش از ۱۳ برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، محمدتقی آبایی به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اراک افزود: در این مدت هفت هزار و ۹۶۰ نفر در استان مرکزی برای دریافت بیمه بیکاری در استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل، حدود ۶۰۰ نفر بوده است. 

 او بیان کرد: از این تعداد، ۶ هزار و ۹۹۰ نفر در مرحله نخست، مشمول بیمه کاری شدند که از این تعداد سه هزار و ۴۰۰ نفر به دلیل حوادث غیرمترقبه ازجمله ویروس کرونا به جمع بیکاران استان مرکزی اضافه شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت، به مشمولان بیکار حوادث غیرمترقبه یک تا سه ماه حقوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شود و کارفرمایان پس از این مدت باید این افراد را به کار گیرند و اگر در مدت زمان تعیین نشده این افراد به کار گرفته نشدند، می‌توانند موارد لازم را از طریق هیات‌های حل اختلاف پیگیری کنند.

آبایی عنوان کرد: ۲۵ شرکت تولیدی استان مرکزی زودتر از موعد کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند اما تمام این واحدها مجدد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۲۰۷ هزار کارگر بیمه شده در استان مرکزی وجود دارد که جمعیت این قشر با احتساب خانواده‌ آنها به ۹۷۰ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ۶۵ درصد از جمعیت حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این استان کارگری است و استان مرکزی در این راستا ۱۰ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

آبایی تصریح کرد: این استان در سال ۹۸ با وجود مشکلات اقتصادی، سال خوبی را سپری کرد.

 او عنوان کرد: ۱۰۰ درصد برنامه‌های معاونت امور اجتماعی و ۹۵ درصد برنامه‌های سایر معاونت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در سال ۹۸ محقق شد و روابط عمومی و حراست این نهاد رتبه برتر دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در کشور به دست آورند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز