خبرگزاری کار ایران

ثبت ۲۶ هزار درخواست در سامانه بیکاری خوزستان و سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۴۸۵

بیش از ۲۶ هزار درخواست بیمه بیکاری در خوزستان و سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارسلان غمگین (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان) اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۲ هزار نفر خوزستانی در سامانه بیمه بیکاری درخواست‌های خود را ثبت کرده‌اند.

او افزود: پایش و تایید نهایی بیکار شدگان ناشی از کرونا از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی درحال بررسی و تفکیک است و بعد از آن به استان‌ها اعلام می‌شود.

غمگین گفت: واحد‌هایی که نیرو‌های شان مشمول حوادث غیرمترقبه (بیکاری ناشی از کرونا) هستند متشکل از ۱۰رسته شغلی و فعالیت های زیربخش آن بوده که در دستورالعمل منعقده معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی قید شده و به استان‌ها اعلام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، شمار مقرری بگیران استان را ۸ هزار و ۹۰۰ نفر برشمرد و گفت: از میان ۲۲ هزار نفر ثبت نام شده تاکنون، طبق پالایش اولیه در ستاد، حدود ۱۸هزار نفر مشمول بیمه بیکاری بوده که به زودی پس از پالایش نهایی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همکاری سازمان تامین اجتماعی دو لیست واجدین شرایط شامل حوادث غیر مترقبه و متقاضیان عادی جبرای انجام سایر مراحل به استان اعلام خواهد شد.

وی افزود: پس از دریافت لیست مشمولان حوادث غیرمترقبه از ستاد و ارسال به شهرستان‌ها در نامه ای از سوی اداره کار هر شهرستان به شعب بیمه معرفی می‌شوند و تامین اجتماعی نیز اقدام به پرداخت مقرری می‌کند.

 همزمان  مهرداد جهاندیده ( مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان) گفت: بیمه بیکاری که اکنون کار ثبت نام آن در حال انجام است متعلق به کسانی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا کار خود را به صورت موقت از دست داده‌اند از این رو در حال حاضر ۴ هزار و ۴۵۱ نفر مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

او گفت: ۱۰ رسته از فعالیت‌ها در بخش‌های اقتصادی، صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را بحث شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند مشمول بیمه بیکاری هستند البته اقداماتی برای سایر مشاغل نیز که به طور موقت کار خود را از دست داده اند در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از پرداخت بیمه بیکاری به عنوان راهکاری برای بهبود وضعیت افرادی است که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند یاد کرد و افزود: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه آنها جز مشاغل زیان‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز