خبرگزاری کار ایران

متعاقب شیوع کرونا و بیکاری ناخواسته کارگران مطرح شد؛

چه کسانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۱۸۲

شیوه‌نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی که با شماره ۲۴۸۴۷۳ در تاریخ ۹۸/۱۲/۲۷ ابلاغ شده بود، از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی اظهار داشت: این شیوه‌نامه، برای تحت پوشش قرار دادن کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می‌شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت بیکار غیرارادی شناخته شده‌اند تدوین شده است .

او  گفت: بنابر این صرفا بیکاران  غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی افزود: در این شیوه‌نامه مشترک میان معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نحوه معرفی جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری، چگونگی اطلاع‌رسانی به ثبت‌نام‌شدگان مشمول قانون بیمه بیکاری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت درخواست کرده‌اند و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند مشخص شده است .

شاکرمی تاکید کرد: بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری  ناشی از حوادث غیرمترقبه ثبت‌نام شده در سامانه می‌توانند تا سه ماه (اسفند ماه ۹۸ لغایت اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز