خبرگزاری کار ایران

شرافتی راد خبر داد:

اختصاص ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۱۶۵

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: استانداری از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش بهداشت و درمان و تامین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضد عفونی کننده تخصیص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین شرافتی راد در این خصوص افزود: خراسان رضوی به عنوان یک استان پیشتاز در تشکیل جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع  ویروس کرونا مطرح است و در همان روزهای ابتدایی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب مبلغ مذکور تخصیص یافت.

 شرافتی راد ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده به افرادی که به واسطه ابتلا به کرونا مجبور به ماندن در قرنطینه  هستند از سوی استانداری و یا خیرین بسته معیشتی و حمایتی تعلق گرفته است.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۸ جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شده که بیش از ۲۳۵ مصوبه داشته است و در حال حاضر این مصوبات در حال اجرا ست.

شرافتی راد افزود: ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی زودتر از ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح کشور تشکیل شده است و هم اکنون بسیاری از تصمیم های ستاد استان در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفته و در حال اجراست اما توجه به این نکته ضروری است که  وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا به مراتب وخیم تر از دیگر مناطق کشور است.

وی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم فروردین ۹۹ در استان اشاره کرد و ادامه داد: در۱۳۲ نقطه از راه های بین شهرستانی و استانی از ترددهای غیر ضرور جلوگیری شد و حتی علاوه بر این تعداد در ۵۵ نقطه در مبادی ورودی مناطق ییلاقی و روستایی استان نیز با همکاری بسیج، هلال احمر و نیروی انتظامی اقدامات لازم در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی و منع ورود افراد غیر بومی صورت گرفت که در کشور بی نظیر بود. 

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: از یکم تا ۲۳ فروردین امسال ۷۱ میلیون لیتر در استان مصرف شد که در مدت مشابه پارسال این رقم ۱۳۶ میلیون لیتر بود که این روند نشان دهنده کاهش ۴۷ درصدی مصرف بنزین در نوروز ۹۹ است.

شرافتی راد افزود: با دستور استاندار طی چند روز گذشته مقرر شد ارائه آمار افراد مشکوک به کرونا در استان متوقف شده و آمار یاد شده تنها در قالب مبتلایان قطعی به کرونا ارائه گردد و افراد مشکوک به ابتلا نیز در این آمار لحاظ شوند و در راستای این تصمیم با تایید دو پزشک فرد مبتلا به کرونا به عنوان مبتلای قطعی شناخته می شود.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار بسته معیشتی نیز با مشارکت شهرداری مشهد آماده شده و در حال توزیع به افراد نیازمند در این کلانشهر با تمرکز بر مناطق کم برخوردار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز