خبرگزاری کار ایران

مونسان در بازدید از عملیات بهسازی چهار باغ اصفهان:

میراث فرهنگی در پیاده راه شدن چهارباغ نقش نظارتی دارد/ نمایش آثار تاریخی محور چهار باغ به گردشگران ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۸۲

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امیدوارم هر چه سریعتر یافته های باستان شناسی در محور چهارباغ به صورت یک موزه تخصصی به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی اصغر مونسان در بازدید از محور چهار باغ اصفهان اظهار داشت: با توجه به سنگ‌فرش شدن اطراف سایت موزه کاخ جهان نما و درختان موجود در محور چهارباغ، امید می‌رود تا با تدابیر اندیشیده شده نسبت به حفاظت از سایت موزه و جلوگیری از خشک شدن درختان این محور اقدامات بهینه صورت پذیرد.

وی افزود: امیدوارم هر چه سریع‌تر یافته های باستان شناسی در این محدوده به صورت یک موزه تخصصی و در همین مکان به نمایش گذاشته شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: با توجه به قرار دادن میز و صندلی توسط برخی از مغازه های مواد غذائی و خوراکی، در پیاده راه چهارباغ به منظور استفاده مشتریان، می بایست برای این موضوع نیز برنامه ریزی شود تا علاوه بر استفاده گردشگران از میز و صندلی و فضای چهارباغ، منظر پیاده راه نیز از نظر مبلمان چهارباغ، یک دست و قابل قبول باشد، همچنین می توان در این فضا از غرفه های سیار برای فروش صنایع دستی نیز حداقل یک روز در هفته استفاده کرد، لذا امیدواریم شهرداری اصفهان هر چه سریعتر طرح نهایی مبلمان شهری چهارباغ را به ما ارایه کند.

مونسان در گفت و گو با کسبه خیابان چهارباغ نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه نقش میراث فرهنگی در پیاده راه شدن چهارباغ نقشی نظارتی است و عملیات های اجرایی توسط شهرداری انجام می شود، لازم است تا با هماهنگی بیشتر شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، عملیات اجرایی در این محور هر چه سریعتر انجام شده و دیگر دستگاه های اجرائی و انتظامی شهر نیز بیش از پیش در این محور فعالیت نمایند.

وی با حضور در ایستگاه مترو امام حسین(ع) تصریح کرد: با توجه به حفظ آثار باقیمانده آبراهه تاریخی در ورودی ایستگاه مترو، تمهیدات لازم برای بازدید گردشگران و حضور آنها در این قسمت از ایستگاه مترو باید فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز