خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور؛

بررسی مولکولی تشخیص بیماری لوک آمریکایی، انجام شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۹۰۸

رئیس بخش تحقیقات زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از تشخیص مولکولی عوامل بیماری های باکتریایی، ویروسی، انگلی و قارچی زنبور عسل از جمله بیماری شایع و خطرناک «لوک آمریکایی» و «لوک اروپایی» توسط محققان این‌موسسه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی محرمی در‌باره  شایع‌ترین بیماری زنبور عسل گفت: "لوک آمریکایی" شایع ترین بیماری با منشا باکتریایی در زنبور عسل است و با توجه به اینکه از وظایف مهم موسسه رازی، بهبود روش های تشخیصی است، برای نخستین بار در کشور بررسی مولکولی تشخیص بیماری لوک آمریکایی در این موسسه انجام شد و هم اینک این روش در موسسه رازی و سایر مراکز آزمایشگاهی به کار می رود.

رئیس بخش تحقیقات زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی با بیان اینکه در حوزه بیماری های ویروسی زنبور عسل نیز تحقیقات فراوانی در موسسه رازی انجام شده است، یادآور شد: از سال 1390 بر روی هفت عامل ویروسی مهم در زنبور عسل که منجر به تلفات در کلونی های زنبورعسل می شد، تحقیقات گسترده ای انجام شده و برای نخستین بار در کشور، روش های تشخیص بیماری های ویروسی در موسسه رازی راه اندازی شد و این خدمات توسط موسسه رازی به زنبورداران داده می شود.

وی اضافه کرد: در بیماری‌های دامپزشکی، پس از تشخیص بیماری در فارم یا مزارع، آزمایشگاه نیز باید آن را تایید کند و تنها در این صورت است که مراحل تشخیص بیماری به طور کامل طی می شود و می توان به تشخیص اعلام شده اعتماد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز