خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات عنوان کرد:

احیای تمبر به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد/ پست رسانه فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۹۰۵

وزیر ارتباطات گفت: از شرکت ملی پست خواستند احیای تمبر را به‌صورت جدی کنار سایر برنامه‌های تحول خود به‌عنوان میراث‌فرهنگی مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم بزرگداشت روز جهانی پست با اشاره به جایگاه ویژه تمبر در جهان اظهار کرد: تمبر باید به‌عنوان پیام‌آور فرهنگی کشور به چرخه پستی برگردد چراکه در تمام جهان به‌عنوان پیام‌رسان مهم فرهنگی و میراث ماندگار به آن توجه می‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که با احیای تمبر به معرفی فرهنگ، مکان‌های تاریخی و میراث خود به جهان بپردازیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

آذری‌جهرمی با تاکید بر اینکه در این زمینه دستورالعمل‌ها و روش‌های مورد استفاده را به شرکت ملی پست ارایه داده‌ام، افزود: احیای تمبر باید به‌عنوان اولویت بخشی از برنامه تحول پست مورد توجه قرار گیرد چراکه پست رسانه فرهنگی است که می‌تواند پیام ماندگاری را از ما به جهان ارسال کند.

وی تصریح کرد: البته در این حوزه در پنج سال اخیر اقداماتی انجام شده اما از نظر من تمبر گنجینه‌ای است که باید برای آن ارزش بیشتری قائل شویم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در حوزه پستی شاهد ارتقاء شاخص‌های کیفی ارایه خدمات هستیم، افزود: هر چند از نظر کیفی بسیاری از شاخص‌های خدمات پستی افزایش داشته اما لازم است از فناوری‌های نوین در ارایه خدمات پستی استفاده شود تا این خدمات بهتر از گذشته به مردم ارایه شود.

آذری جهرمی اضافه کرد: در حال حاضر در جهان برای انتقال بسته‌های پستی از وسایل مدرن حمل ونقل جابجایی استفاده می‌شود که ما فاصله زیادی با آن داریم.

وی از دیگر مشکلات در حوزه پستی را تجزیه سنتی مرسولات پستی برشمرد و گفت: فرآیند تجزیه پستی در دنیا به صورت مکانیزاسیون انجام می شود و ما نیز باید قدم های هرچند کوچک در این زمینه برداریم و نبود اعتبار را بهانه عقب ماندن از این مهم عنوان نکنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به انتقادات عنوان شده درباره تغییر لوگو شرکت ملی پست ایران گفت: برخی این انتقادات قابل پذیرش است چراکه از نظر منتقدان لوگو شرکت ملی پست یک میراث تاریخی است و فرهنگی بوده ضمن اینکه تغییر این لوگو بر روی لباس و خودروهای شرکت هزینه‌بر خواهد بود.

آذری جهرمی در پایان از مدیران شرکت ملی پست خواست نسبت به این انتقادات توجه داشته باشند و در صورت ضروری بودن آن با شجاعت تغییر موضع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز