خبرگزاری کار ایران

اعطا:

مقاومت‌هایی در اعلام حقوق مدیران شهری در برخی سطوح وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۱۲۲

سخنگوی شورای شهر تهران سخنگوی شورا از تصویب احتمالی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ هشتمین نشست خبری شورای شهر تهران در سالن گنجینه اسناد ملی برگزار شد. علی اعطا در ابتدای این نشست گفت: ابتدا به نمایندگی از مجموعه شورا، هفته نیروی انتظامی را تبریک می گویم.

وی افزود: این روزها در مجلس موضوع لایحه مالیات بر ارزش افزوده مطرح است و از چند زاویه برای مدیریت شهری با اهمیت است. این لایحه پس از سال ها به نقطه ای رسیده که در آستانه تعیین تکلیف است و در آن مشخص می شود مدیریت شهری و شهردار در چه جایگاهی هستند.

اعطا گفت: در سه‌نقطه مشخص شوراها و مدیریت شهری در آستانه یک خطر بالقوه قرارگرفتند و به نمایندگی از شورا از نمایندگان مجلس درخواست می کنم در آستانه تصمیم گیری در خصوص مالیات بر ارزش افزوده توجه کافی داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه مجلس نپذیرفت عوارض از مالیات تفکیک شود، این امر را مجلس نیز بپذیرد عوارضی که شهرداری ها و دهیاری ها وصول می کنند مستثنی شود. در متن قانون ابتدا پذیرفته شد اضافه شود اما بعداً حذف شد‌.

وی ادامه داد: الان سهم شهرداری ها چهار درصد از مالیات بر ارزش افزوده است که در آستانه این است که به سه درصد تبدیل شود و از آنجایی که شهرداری ها به این منبع به عنوان منابع درآمد پایدار توجه می کند این کاهش سهم می تواند باعث ضربه به منابع پایدار شهرداری شود.شاید  حق عوارض از شورا برداشته شود که در این صورت کارمزدی که برای شوراها در نظر گرفته شده با چالش روبرو می شود.

او افزود: نکته سوم موضوع شاخص های برنامه پنج ساله سوم است‌. در اجرای ماده ۴ برنامه، به زودی ماده واحده ای به عنوان شاخص های برنامه پنج ساله سوم مطرح خواهد شد که عملا اجرا و کنترل و نظارت بر برنامه را سنجش پذیر خواهد کرد، و بر مبنای آن به طور روشن ارزیابی خواهیم داشت که در هر ماه وفصل و نیم سال چه اقداماتی انجام می شود که نظارت به طور جدی تری محقق شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تغییر در سازمان فرهنگی و اجتماعی و پیشنهاد گزینه ای خاص از سوی شهردار تهران، گفت: اینگونه نیست که شهرداری تهران تصمیم گیرنده نهایی باشد، یک هیأت امنای ۱۱نفره تصمیم‌گیراست که یک عضو شورای شهر نیز در آن حضور دارد، اینکه چه کسی پیشنهاد شود با شورا درباره آن مشورت خواهد شد، و رفتن آقای اوحدی از این سازمان مدتی است که مطرح شده وظاهرا دلایل شخصی دارد.

اعطا ادامه داد: اما اینکه چه کسی جایگزین خواهد شد هنوز هیچ بحثی مطرح نبوده و هیچ‌کسی از سوی شهرداری مطرح نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص سخنان اخیر رییس شورای شهر که اظهار داشت برج میلاد و اتوبان صدر هیچ کارکردی نداشته‌اند گفت: در رابطه با بزرگراه صدر و دو طبقه شدن آن در شهرداری هیچ مطالعه ای انجام نشده البته مطالعات فنی و مهندسی زیادی انجام شده است هیچ وقت سابقه ای پیدا نکردیم که توجیه کند ضرورت دو طبقه ساختن آن چیست؟

اعطا ادامه داد: برج میلاد به لحاظ کارکرد یک برج مخابراتی است اما زمانی که شروع به ساخته شدن شد، تقریبا دو دهه بود که دیگر هیچ برج مخابراتی ساخته نمی شد.

وی افزود: از موضع سیاسی درباره این برج صحبت نمی کنم، و به لحاظ فنی می گویم ، هزینه ای که اینجا صرف شد باید در اولویت دیگری هزینه می شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص نشست روز پنجشنبه شورایان اظهار داشت: در این جلسه همه منتخبین دعوت هستند واجلاس آغاز به کار شورایاری هایش محلات است و علاوه بر مدیران شهری و اعضای شورای شهر، آقای جهانگیری، وزیر کشور و استاندار تهران نیز به عنوان سخنران دعوت هستند.

اعطا در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده املاک نجومی که از سوی دادستانی قرار منع تعقیب برای آن صادر شده است گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و باید بررسی دقیق تر شود و اگر بنابر پیگیری دقیق تر باشد در جلسات آینده به آن توجه می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص هزینه های هفته تهران گفت: اطلاعی از هزینه ها ندارم و باید دید از چه ردیفی است و احتمالا از ردیف دیپلماسی شهری است که البته با همکاری مجموعه ای از شرکت ها و سازمان ها و معاونت ها است.

وی درخصوص بازگشایی خانه اتحادیه تهران در هفته تهران گفت: آخرین اطلاعی که از سازمان زیباسازی داریم، این خانه تقریبا قابل بهره برداری است اما اتفاقی که باعث شد این بهره برداری انجام نشود، این بود که شهرداری هنوز درباره کاربری آن به جمع بندی درستی نرسیده است.

اعطا در پاسخ به سؤالی درباره اعلام حقوق مدیران شهری در سامانه شفافیت و اعلام شهرداری مبنی بر توقف این موضوع توضیح داد: البته این گونه نبوده است که روابط عمومی شهرداری از اعلام حقوق مدیران جلوگیری به عمل آورده باشد. احتمالاً اشاره شما به مکاتبه‌ای است که در ماه پیش از سوی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران انجام شده و خواسته شده با توجه به اهمیت موضوع و تبعات افکار عمومی و رسانه‌ای موضوع با حساسیت ویژه‌تری مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: البته در شورا ترجیح ما این است که این کار انجام شود اما گویا در معاونت منابع انسانی در زمان آقای شیخ زیرساخت‌ها آنطور که باید و شاید فراهم نشده تا اطلاعات درست روی سامانه قرار گیرد و در مجموعه خروجی‌ها، اطلاعات نادرستی روی سایت قرار گرفته است. البته جهت‌گیری کلی این است که این اطلاعات منتشر شود.

اعطا گفت: نفی نمی‌کنم که در شهرداری مقاومت‌هایی نسبت به این موضوع وجود دارد. اما صرفاً در برخی از سطوح این مقاومت‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سؤال دیگری درباره سقوط جرثقیل در بزرگراه بسیج و بررسی موضوع گفت: به لحاظ ساختار مدیریت ایمنی و HSE اشکالاتی وجود دارد که آنها را احصاء کرده‌ایم و در همین مورد خانم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران مکاتبه‌ای را با دکتر حناچی در این رابطه انجام داده و خواستار بازنگری در ساختار HSE در راستای افزایش هماهنگی، تعامل و ارتباط مؤثر در تمام سطوح و تأمین ضمانت اجرایی شد.

اعطا ادامه داد: مسئولیت این موضوع بر عهده شهرداری نبوده و در اختیار بهره‌بردار قرار گرفته و پیمانکار و جرثقیل طرف قرارداد شهرداری نبوده‌اند بلکه طرف قرارداد بهره‌بردار بوده‌اند به همین دلیل این موضوع دارای پیچیدگی‌های حقوقی است که برای اظهارنظر باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

در ادامه این نشست، سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره برخی تخلفات احتمالی و انتقادها به عملکرد شورای معماری مناطق توضیح داد: موضوعی که در شورای شهر دنبال می کردیم این بود که شوراهای معماری مناطق دیگر نتوانند تراکم اضافه کنند. به این معنی که نمی توانند سطح اشغال و طبقات را اضافه کنند.

به گفته وی؛ در حال حاضر با حساسیتی که شورا نشان داد و جدیت معاونت شهرسازی و‌ معماری در این مدت، این کنترل تا حد قابل قبولی انجام شد به طوری که معاونت شهرسازی به صورت سیستمی جلوی این کار را گرفته و نمی توانند در مناطق طبقات را اضافه کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران، با بیان اینکه مواردی را که تذکر دادیم عمدتا مربوط به قبل از این تصمیم‌ بوده است، گفت: این تصمیم جدید هم نیاز به نظارت دارد تا ماندگار شود. در نهایت، شهرداری را موظف به ارایه لایحه ای کردیم که در آن حدود اختیارات شورای معماری مناطق را مشخص کند.

اعطا در پاسخ به پرسشی درباره کامل نبودن اطلاعات سامانه شفافیت و برخی تناقض ها توضیح داد: اگر مسیر شفافیت نبود نمی شد به برخی تناقض ها هم دست پیدا کرد. هدف شفافیت این است که نظارت عمومی محقق شود. البته باید بر روند شفاف سازی هم نظارت صورت بگیرد.

وی افزود: سامانه شفافیت ایراداتی دارد که ممکن است شورا به همه آنها واقف نباشد، بنابراین رسانه ها و تشکل ها باید روی آن بحث و بررسی داشته باشند. ما برخی از ایرادها را نفی نمی کنیم.

اعطا در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری سارقان سردیس قیصر امین پور نیز گفت: هنوز گزارشی از این موضوع به ما داده نشده، ما هم در اخبار این موضوع را دیدیم و‌ گزارشی به دست ما نرسیده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره برخی تخلفات احتمالی و انتقادها به عملکرد شورای معماری مناطق گفت: موضوعی که در شورای شهر دنبال می کردیم این بود که شوراهای معماری مناطق دیگر نتوانند تراکم اضافه کنند. به این معنی که نمی توانند سطح اشغال و طبقات را اضافه کنند. در حال حاضر با حساسیتی که شورا نشان داد و جدیت معاونت شهرسازی و‌ معماری در این مدت، این کنترل تا حد قابل قبولی انجام شد به طوری که معاونت شهرسازی به صورت سیستمی جلوی این کار را گرفته و نمی توانند در مناطق طبقات را اضافه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز