خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

حمل دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی به عراق ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۴۹۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: زائران دارو‌های مصرفی خود را برای مدت محدود اقامت در کشور عراق و با نسخه پزشک به همراه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، محمد کریمیان در این باره گفت: حمل دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی ممنوع است و در صورت کشف، زائران دچار مشکل می‌کند.

 کریمیان تاکید کرد: زائران از همراه داشتن دارو‌های مخدر حاوی کدئین، ترامادول، متادون، بوپرونورفین و تنتور اپیوم خودداری کنند، زیرا حمل این‌گونه دارو‌ها در کشور عراق جرم بوده و مجازات آن طبق قانون عراق زندان است.

وی ادامه داد: زائران دارو‌های مصرفی خود را برای مدت محدود اقامت در کشور عراق و با نسخه پزشک به همراه داشته باشند.

کریمیان با بیان اینکه امسال به واسطه حذف روادید در ایام اربعین جمعیت بیشتری از مرز مهران تردد می‌کنند، افزود: اگرچه تمام شهرستان‌های استان درگیر خدمات‌رسانی به زائران هستند، اما بار اصلی بر روی دوش شهرستان مهران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: تقویت حوزه بهداشت و درمان مهران ضروری است و پیش از فرارسیدن اربعین و تردد زائران، باید تمامی نواقص و چالش‌ها در حوزه بهداشت و درمان رفع شوند تا در ارائه خدمات به زائران مشکلی وجود نداشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز