خبرگزاری کار ایران

سبحانی فر در نطق میان دستور:

سفر اخیر رئیس‌جمهور به سازمان ملل اقتدار نظام در دیپلماسی را نشان داد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۴۴

یک نماینده مجلس گفت: سفر اخیر رئیس جمهور به سازمان ملل و ملاقات های شخص ایشان با روسای جمهور کشورهای مختلف اقتدار نظام در دیپلماسی را نشان داد و توانست توطئه ای که به بهانه های واهی برای کشور با محوریت آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای دنباله رو آن ها در منطقه طراحی شده بود نقش بر آب کند.

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز نطق میان دستور خود را به شرح ذیل قرائت کرد؛

باسمه تعالی

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و روح بلند امام راحل

خداوند را شاکریم که در کشور علیرغم اختلاف نظرهای اساسی با وجود رهبری معظم انقلاب و تاسی به رهنمودهای معظم له و در سایه تعامل سه قوه و حجم فشارهای طاقت فرسای داخلی و خارجی به دولت و وابستگی اعتبارات به نفت که به شدت این اعتبارات کاهش یافته است امروز دولت توانسته بسترساز، پیشرفت و توسعه کشور به اذعان سازمان های بین المللی در عرصه های مختلف از جمله فولاد، پتروشیمی، انرژی، صنایع دفاعی، نانو تکنولوژی، کشاورزی های نوین و خدمات عمومی، گازرسانی، آبرسانی، سلامت و بسیاری از عرصه های دیگر باشد.

گرچه مردم فهیم ما شرایط سخت تحریم ها را درک می کنند ولی از دولت انتظار می رود با مدیریت بهتر نسبت به کاهش آلام معیشتی مردم تلاش مضاعف کند، باید اذعان کرد که معاهده برجام آنقدر محکم و قوی نوشته شده است که علیرغم عدم اجرای تعهدات طرف مقابل و اجرای گام به گام عکس العمل متقابل از طرف ایران، مشمول تحریم های ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل نشده است.

سفر اخیر رئیس جمهور به سازمان ملل و ملاقات های شخص ایشان با روسای جمهور کشورهای مختلف اقتدار نظام در دیپلماسی را نشان داد و توانست توطئه ای که به بهانه های واهی برای کشور با محوریت آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای دنباله رو آن ها در منطقه طراحی شده بود نقش بر آب کند.

اما آنچه امروز بعنوان یک پروژه شفاف سازی و فسادزدایی در جامعه پیگیری می شود و موجب خرسندی همه است  باید گفت موضوع فساد طی چند دهه ساختارمند شده است و این ساختار بوجود نمی آید و نخواهد آمد مگر اینکه به یک منشا قدرتی متصل باشد و برای از بین بردن آن باید برخورد ساختاری با این پدیده شده و سیستم‌های مکانیزه و فناوری‌های نوین اجرایی شود که متاسفانه دستگاه ها، نهادها و سازمان ها از پیوستن به دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات خودداری می‌کنند. به همین دلیل از دستگاه‌های نظارتی و قضایی می‌خواهم با چنین سازمان هایی به منظور اجرای شفافیت و جلوگیری از فسادهای ساختاری برخورد جدی کنند.

و اما جا دارد تقدیر و تشکر از دولت در زمینه خدمات که به حوزه انتخابیه در بخش های مختلف از قبیل گازرسانی که در چند سال اخیر از ۳۵ روستای گازرسانی در حوزه انتخابیه به قریب ۱۰۰ درصد گازرسانی رسیده است داشته باشم.

و همچنین در بخش آبرسانی که ۷۵ روستا با تانکر آبرسانی می شد امروز کمتر روستایی بالای ۵۰ خانوار از مجتمع آبرسانی برخوردار نیست. در بخش سلامت از ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی حشمتیه با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی و راه اندازی مراکز جراحی قلب، شیمی درمانی، طب هسته، سنتی و آموزش چهار رشته دستیاری و راه اندازی اورژانس هوایی و ۲۸ پایگاه اورژانس و مراکز درمان بستر خوشاب- داوزرن، ششهد روداب- حکم آباد.

اگرچه انتظار داریم در توسعه بیمارستان شهرستان خوشاب و قمر بنی هاشم نقاب تسریع به عمل آورند.

و در بخش کشاورزی توسعه آبیاری های نوین با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان صورت گرفته است و انتظار داریم خرید تضمینی چغندرقند، گندم، کلزا و سیفی جات را با توجه به هزینه و زحمات کشاورزان عزیز تعیین و خریداری کنند.

و در بخش جاده ها که از ۵۸ درصد برخورداری جاده های روستایی به ۹۳ درصد ارتقاء و سرعت بخشیدن به مسیر راه آهن و شروع ایستگاه راه آهن سبزوار و شروع جاده سبزوار به سلطان آباد و قوچان و جاده سبزوار به روداب و سبزوار به ششهد بخش عمده انجام گرفته است ولی از وزیر راه و شهرسازی انتظار می رود در ریل گذاری راه آهن و عملیات اجرایی جاده سبزوار به قوچان- سبزوار به جوین و جغتای و اسفراین و سلطان آباد به رحمت آباد و حکم آباد تسریع به عمل آورند. 

و اما یکی از عوامل مهم توسعه هر منطقه توجه به زیرساخت های آن است که در دوره خدمتگزاری توانستیم زیرساخت های لازم را در زمینه های مختلف بوجود آوریم و امروز شاهد افتتاح فاز اول فولاد با ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۵۰۰ نفر اشتغال و سرمایه گذاری فاز دوم فولاد با ۴۰۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است و نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران با ۴۰۰۰ میلیارد تومان که دیروز ژنراتور آن بارگیری شده و کارخانه اسید سیتریک  با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و کارخانجات همچون بتن های سبک با ۱۵۰ میلیارد تومان- الیاف مصنوعی با ۶۰ میلیارد تومان و آهک هیدراته با ۲۵۰ میلیارد تومان و داروسازی طاها با ۸۰ میلیارد تومان و کارخانه سلیکومنکز با ۱۰۰ میلیارد تومان و ابزار یراق شرق با ۲۰ میلیارد تومان و ده ها کارخانه کوچک و متوسط دیگر که به بهره برداری رسیده اند و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

و نوید آن را دارم که بزودی کارخانجات کنسانتره فولادی در چاه سوخته فروکرو و کارخانه ریخته گری و کاشی و سرامیک در شهرستان داوزرن و کارخانه کاغذ سنگی و الکتروموتورهای دوار و کارخانه پارچه بافی و رنگ رزی در شهرستان خوشاب و کارخانه فروسلیس در شهرستان جغتای و کارخانه قطعه سازی در شهرستان جوین با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بزودی عملیات اجرایی آن تا پایان سال آغاز می شود.

و تعدادی کارخانجات دیگر که در حال مطالعه و جانمایی و جذب سرمایه گذاری هستیم تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات بیکاری و ایجاد اشتغال و رفع محرومیت زدایی که از هیچ کوششی فروگذار نبوده و نخواهم بود و شاهد سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان در تاریخ حوزه انتخابیه هستیم موجب تحول منطقه بوده و باشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز