خبرگزاری کار ایران

سبحانی‌فر در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مردم رفتار برخی نمایندگان را به حساب همه مجلس نگذارند/ کاهش وابستگی به نفت از طریق صادرات فرآورده‌های پتروشیمی و فولاد جبران شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۶۷

یک نماینده مجلس تاکید کرد: بودجه سال آینده دارای محاسنی است که «برخوردای از شفافیت»، «تمرکززدایی»، «افزایش اختیار استان‌ها» از جمله این محاسن است. تفاوت‌های اینچنینی در بودجه سال بعد نسبت به گذشته بیشتر شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اعتراضات نمایندگان به رئیس‌جمهور در جلسه تقدیم لایحه بودجه، گفت: ما به عنوان اکثر نمایندگان از حرکتی که در مجلس انجام شد، شرمنده شدیم چراکه اداره کشور با اینگونه رفتارها امکان‌پذیر نیست، بلکه ساز و کار قانونی در کشور مشخص است، اینکه با زور و رفتارهای خشونت آمیز و غیرمنطقی بخواهد کاری انجام شود نمایندگان استان‌‌های دیگر هم به آن دامن خواهند زد.

وی با محکوم کردن برخی رفتارهای نمایندگان، اظهار کرد: مردم اینگونه رفتارها را به حساب همه مجلس نگذارند بلکه افرادی هستند که اینگونه رفتارها را انجام می‌دهند که اغلب نمایندگان مجلس هم از این شیوه رفتاری که در مجلس انجام می‌شود، شرمنده هستند. اعتبارات و بودجه باید مسیر خود را طی کند و بر اساس آن طرح‌ها و اولویت‌ها کارشناسی شود و به همین علت است تصمیمی که دولت در بحث بودجه اتخاذ می‌کند، در مجلس و در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود.

این نماینده اصلاح‌طلب یادآور شد:‌ کمیسیون تلفیق که در چند سال گذشته یک کمیسیون مجزا بود و از نمایندگان مشخصی تشکیل شده بود، تغییر پیدا کرده و از سایر کمیسیون‌ها در آن عضو هستند که باعث شده نظرات تخصصی‌تری در آن ابراز شود. این تغییر به این خاطر بود که کارها با نگاه جامع‌تری انجام شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: بودجه سال آینده دارای محاسنی است که «برخورداری از شفافیت»، «تمرکززدایی»، «افزایش اختیار استان‌ها» از جمله این محاسن است. تفاوت‌های اینچنینی در بودجه سال بعد نسبت به گذشته بیشتر شده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد:‌ ما در برنامه ششم پیش‌بینی کردیم که بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود و سپس در امورات توسعه‌ای هزینه شود. الان هم منابعی که به زیرساخت‌ها و امور توسعه‌ای اختصاص پیدا می‌کند، از محل همین صندوق توسعه است.

سبحانی‌فر گفت: تلاش همه بر این است که وابستگی به نفت را کاهش دهیم و در شرایط تحریم‌ها این خودش را نشان می‌دهد که بودجه ما اتکاء به نفت ندارد بلکه با اتکاء به درآمدهای غیرنفتی است. الان هم در این مباحث به این دلیل که شرایط را بر ما سخت کردند درنتیجه تلاش شده که وابستگی به نفت کمتر شود که دچار مشکل نشویم. جبران آن هم باید از طریق صادرات غیرنفتی مثل صادرات فرآورده‌های پتروشیمی و فولاد و مواد معدنی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز