خبرگزاری کار ایران

قبادی دانا در مراسم روز جهانی سالمندان:

استقلال سالمندان، سلامت آنان را بهبود می‌بخشد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۳۸

مراسم گرامیداشت سالمندان به مناسبت روز جهانی سالمند 9 مهرماه سال جاری در محل برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی گفت: روز جهانی سالمندان 9 مهر را به تمامی سالمندان تبریک می‌گویم امیدوارم بتوانیم به شعار روز جهانی که فرصت های برابر است برای همین سنین برسیم. امروز حدود 10 درصد سالمند در کشور داریم نرخ رشد جمعیت 1.2 درصد است در حالی که رشد سالمندان 3.6 است. باید رشد جمعیت افزایش پیدا کند و همچنین در سال 1406 سالمندان ما 26 درصد کشور خواهد بود.

رئیس کل بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی بر اساس برنامه ششم توسعه وظیفه پوشش خدمات سالمندی را در حد 26 درصد یعنی یک چهارم جامعه بر عهده دارد. باید عزیزان سالمند را در درون خانواده بینیم آیا زنان و معلولان و کودکان و سالمند که گروه‌های آسیب زای جامعه هستند را دوست داریم درون خانواده ببینیم؟ در واقع  بنیان خانواده فرصت مناسبی است تا بتوانیم از طریق آن به ارتقای سطح سلامت جامعه برسیم این در روایات و قرآن به صراحت درباره پدر و مادر و سالمندان تشریح شده است.

قبادی دانا در ادامه گفت: ما تلاش می‌کنیم سالمندان یک زندگی مستقل با مشارکت‌های فعال در سطح جامعه داشته باشند اگر استقلال را برای سالمندان خود می‌خواهیم باید پوشش بیمه و پوشش سالمندی به حداکثر برسد. شرایطی فراهم شود تا عزیزان سالمند بتوانند زندگی سالمی را داشته باشند باید توجه کرد چقدر معابر و تاسیسات ما برای عبور و مرور سالمندان مناسب سازی شده است، باید توجه کرد استقلال باعث سلامت سالمندان می‌شود.

وی افزود: این دستگاه‌ها که امروز حضور دارند از شهرداری و بهزیستی و وزارت بهداشت و همکاری آنها را به فال نیک می‌گیریم. در هر حال ما در سازمان بهزستی 750 هزار نفر سالمند را تحت پوشش‌های مستقل داریم قرار است خانه‌های کوچک سالمندی جایگزین مراکز  سالمندی شوند این برای سالمندانی که شرایط حضور در خانه را به دلایل خاص ندارند بسیار مفید است بسیاری از سالمندان از تنهایی می‌ترسند در حال حاضر 300 مرکز شبانه روزی سالمندی در بهزیستی داریم و شش هزار نفر سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند با در نظر گرفتن مراکز روزانه این آمار به 600 می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز