خبرگزاری کار ایران

وزیرتعاون، ‌کارو رفاه اجتماعی اعلام کرد:

نخستین جلسه شورای ملی سالمندان فردا برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۲۳

برای توسعه و پیشرفت کشور باید به گونه‌ای عمل کنیم که ضمن تامین یک زندگی سالم، مستقل و شاد برای سالمندان زمینه مشارکت فعال آنان در حوزه‌های مختلف جامعه فراهم باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه نخستین جلسه شورای ملی سالمندان در دولت تدبیر و امید فردا برگزار می‌شود، گفت: ‌با نگاه ویژه‌ای که دولت تدبیر و امید به ویژه رئیس جمهور محترم به مقوله سالمندان دارند، همراه با افزایش کمیت سالمندان در کشور کیفیت زندگی آنان نیز باید ارتقا یابد و سالمندان به نیروی موثر توسعه کشور تبدیل شوند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی با اشاره به اینکه تکریم مقام و منزلت سالمندان همواره با فرهنگ غنی اسلامی و ملی ایرانیان مسلمان درآمیخته است، اظهار داشت: تامین و ارتقای سلامت همه‌جانبه سالمندان دارای ابعاد گوناگون اجتماعی، بهداشتی، آموزشی و اقتصادی است که جز با همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های مختلف و همبستگی ملی تشکل‌های مردمی و تمامی اقشار و آحاد جامعه محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در همین راستا و با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط در امر خدمت رسانی به سالمندان و تدوین سیاست‌های موثر و گسترش خدمات جامع سالمندی، نخستین جلسه شورای ملی سالمندان همزمان با هفته سالمند برگزار خواهد شد.

ربیعی با اشاره به این موضوع که جامعه ما هنوز به طور شایسته موضوع سالمندی را مورد توجه قرار نداده است، گفت: سالمندان ذخایر پر بهای انسانی هستند که به جهات مختلف می‌توانند به توسعه فراگیر اجتماعی و اقتصادی کمک کنند، لذا برای توسعه و پیشرفت کشور باید به گونه‌ای عمل کنیم که ضمن تامین یک زندگی سالم، مستقل و شاد برای سالمندان زمینه مشارکت فعال آنان در حوزه‌های مختلف جامعه فراهم باشد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: بند ۷ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری به طور صریح بر ضرورت فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش‌بینی ساز و کار لازم برای بهره‌مندی از تجارب و توانمندی‌های سالمندان در عرصه‌های مناسب تاکید دارد و این موضوع بیانگر این است که در دیدگاه رهبر معظم انقلاب تکریم سالمندان و تلاش در جهت تامین رفاه و آسایش این عزیزان تکلیفی است که برعهده تمامی حوزه‌های قانونگذاری، سیاست‌سازی و اجرایی کشور قرار دارد.

رئیس شورای ملی سالمندان کشور یادآورشد: مطالعات نشان می‌دهد جمعیت ایران در سال‌های آینده به مرور به دوران سالمندی خواهد رسید، لذا باید از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های گوناگون و ساماندهی وضعیت سلامت و رفاه سالمندان، به سمت ارتقای ‌‌نهایت شاخص‌های زندگی این عزیزان حرکت کرد.

ربیعی همچنین اظهار داشت: همانگونه که پیش از این هم عنوان کرده‌ام نباید اجازه دهیم با ورود به دوران گذار ارزش‌های سنتی ضعیف شوند و سبک‌های زندگی جدید ما را از ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی دور کنند بلکه باید تلاش شود که با استفاده از روش‌های مدرن برای نگهداری سالمندان اقدام شود و وجود مراکزی که ترکیبی از روش‌های نوین با تکیه بر آموزه‌های سنتی است، گسترش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز