خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شیراز مطرح کرد:

در جامعه اسلامی نباید به دنبال تحقیر یکدیگر باشیم/بعضی رسانه‌ها به دنبال سیاه نمایی هستند/لازم نیست همه چیز را ما تولید کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۰۶

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید به دنبال تحقیر یکدیگر باشیم، ابراز داشت: دعوت دین اسلام به این است که متعادل گام برداریم و سخن بگوییم و کار تبلیغی و رسانه‌ای عادلانه اینگونه است.

به گزارش ایلنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرک صنعتی شیراز عنوان کرد:درحالی که در جامعه اسلامی نباید به دنبال سیاه‌نمایی باشیم و نام آن را نقد بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه وضعیتی که در باب اقتصادی و صنعتی و تولیدی داریم شبیه همان وضعیتی است که در دهه ۶۰ در باب مسائل نظامی داشتیم گفت: گرچه می‌گوییم چند کارخانه‌مان کار می‌کند؛ در مقابل همینطور دستمان روی پیشمانیمان است که چند کارخانه‌مان هم کار نمی‌کند.

وی ادامه داد:مسیر کار عدالت‌محور و تبلیغات عادلانه باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند گذشته، حال و آینده خود را در نظر بگیرند و برای حرکت به سمت آینده با نگاهی به گذشته اقدام کنند.

 وی بیان کرد: نباید گذشته تاریخی خود را فراموش کنیم و در این یادآوری نیز نباید بنای تحقیر همدیگر را داشته باشیم؛ اما باید بدانیم وضعمان چه بود.

امام جمعه شیراز افزود: امروز به آمریکا می‌گوییم اگر هواپیمای شناسایی بخواهد از مرز ما رد شود آن را می‌زنیم، یعنی می‌زنیم و  نه اینکه می‌گیریم. امروز فرمانده ارتش ما به آمریکایی‌ها رسماً اعلام می‌کند که اگر یکی بزنی ده تا می‌خوری؛ این موضوع درمقابل وضعیت کاپیتولاسیون است که براساس آن کسی حق نداشت به سگ آمریکایی چیزی بگوید.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: دشمن می‌داند ما در کجا هستیم و چطور باید فشار بیاورد. آنچه آن‌ها دارند پشت سر هم تکرار می‌کنند، بحث مسائل اقتصادی و تحریم‌هاست.

امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: بعضی رسانه‌ها به جای نقد با آبروی افراد بازی می‌کنند و دنبال سیاه‌نمایی هستند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید کارها را به‌گونه‌ای در عرصه اقتصادی سامان دهیم که  نتوانند بگویند تحریم‌های فلج‌کننده اعمال می کنیم افزود: در عرصه اقتصاد بحث مزیت نسبی است. لازم نیست همه چیز را ما تولید کنیم. ما می‌خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم؛ اما در عین حال مذاکره تحت فشار و تحریم را نمی‌پذیریم.

وی تصریح کرد: مدیران اجرایی باید از کسانی که وسط میدان مبارزه هستند حمایت و پشتیبانی کنند و  کارها را سامان دهند.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به اینکه نابسامانی فعالیت‌ها در عرصه‌های تولیدی و اقتصادی را یکی از مشکلات این عرصه به شمار می رود گفت: در زمینه برقراری ارتباط و کسب اطلاع از یکدیگر گاهی دچار مشکلاتی هستیم که با وجود تلاش‌ها باعث ایجاد مانع می‌شود.

امام جمعه شیراز افزود: این موضوع باعث می‌شود کسی که در شیراز جنسی را تولید می‌کند نتواند آن را در بازار به فروش برساند و آنکس که به این جنس نیاز دارد نتواند آن را در همین شهر بیابد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه ایم ساماندهی فعالیت های اقتصادی است البته عدم برنامه ریزی برای بازاریابی محصولات تولیدی باعث شده تا گاهی کالا های تولیدی در استان به دست مصرف کننده نهایی در استان نمی رسد.

وی گفت: باید در ضمن مبارزه اقتصادی یاد بگیریم که اول هماهنگ شویم و بعد اقدام کنیم و اگر نه  مانند گذشته شرکت اروپایی باید بیاید طراحی کند و همه چیز را هم کنترل کند؛ درحالیکه ما می‌خواهیم خودمان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز