خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری :

انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید، نوعی جهاد فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۳۶۷

سمیّه قاسمی طوسی گفت: امروزه معرفی شایسته و انتقال درست ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان و یادآوری آن روزها برای سایرین، در نوع خود یک جنگ و جهاد فرهنگی است. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در حاشیه همایش جلوه‌های فرهنگ عاشورایی همچنین گفت: یکی از موثرترین روش‌های انتقال این ارزش‌ها، استفاده از ظرفیتِ افراد و مجاهدانی است که در هنگامه جنگ حضور داشتند و خود را میراث‌ دار شهدا می‌دانند و باید از گنجینه خاطرات رزمندگان بهره ببریم.

وی ضمن قدرانی از سازمان جهاد کشاورزی مازندران به‌ خاطر برگزاری این برنامه توضیح داد: آنچه که روایتگران برتر دفاع مقدس در چنین همایش‌هایی بیان می‌کنند، تخیل یا داستان نیست بلکه «حقیقت» زندگی فرزندان همین سرزمین است که اگر در زمان تجاوز عراق به خاک ایران، نبودند معلوم نبود چه بر سر دین و وطن ما می‌آمد. 

قاسمی طوسی در ادامه به حضور مثبت و سازنده زنان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: اگر امروز همه به این نتیجه رسیدند که زنان، در توسعه نقش محوری دارند و حتی دولت نیز به سمت افزایش نقش زنان در کرسی‌های تصمیم‌گیری حرکت کرد، در گذشته نیز این‌گونه بود و زنان در دفاع مقدس، در پشتیبانی‌های معنوی و همچنین انواع دیگر کمک‌ها و مساعدت‌ها، پیشتاز بودند.

وی افزود: اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز با هدف نمایش حضور موثر زنان در دوران دفاع مقدس و قدردانی از زنان شاخص استان، همایشی را با حضور مهمانان برجسته، تدارک دید که جزییات آن ظرف روزهای آینده رسانه‌ای خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در پایان از همه کسانی که در ثبت و ضبط و معرفی وجوه حماسی و یا مظلومیت ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی تلاش می‌کنند قدردانی کرد و گفت: دفاع مقدس و ذکر حماسه شهدا، جانبازان و ایثارگران این دوران، یک منبع سرشار و زلال فرهنگی است که باید برای نسل جدید و جوان به‌خوبی تبیین شود چون غرور ملی و انسجام اجتماعی را افزایش می‌دهد.

در پایان این همایش مدیرکل امور بانوان، یادمان شهدای جهادگر را رونمایی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز