خبرگزاری کار ایران

هاشمی مطرح کرد:

اتمام حجت امور مالیاتی فارس با پزشکان

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۴۰

مدیر کل امور مالیاتی فارس با تاکید بر الزام پزشکان به نصب و استفاده از پایانه فروش از ابتدای مهرماه، اعلام کرد: براساس بند (ی) تبصره (6) قانون بودجه سال 1398، صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال جاری بوده اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی فارس، ناصر هاشمی افزود: با توجه به فراهم کردن بسترهای مناسب فنی و همچنین برگزاری نشست های مختلف با نظام پزشکی و ارائه آموزش های لازم و اطلاع رسانی از طرق مختلف جهت آگاه سازی پزشکان به تکالیف خود در این خصوص، موکدا یادآور می شود در صورت عدم نصب و استفاده از دستگاه POS ، از ابتدای مهرماه مشمول جرایم خواهند شد.

مدیر کل امور مالیاتی فارس تاکید کرد: با توجه به جرم انگاری موارد فرار مالیاتی در ماده 274 قانون مالیات های مستقیم و مجازات‌های تعیین شده و در راستای شفاف سازی درآمدهای واقعی ، از تمامی ظرفیت های قانونی در راستای برخورد قاطع با مرتکبان فرار مالیاتی استفاده خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: استفاده از دستگاه pos دیگران ، استفاده از حساب بانکی دیگران و استفاده از pos صندوقهای قرض الحسنه و موسسات خیریه تخلف و جرم مالیاتی محسوب می شود .

وی افزود: در صورت شناسایی موارد مربوط به فرار مالیاتی و یا اطلاع رسانی شهروندان از طریق تماس با مرکز ارتباط مردمی 1526 و یا گزارشات مکتوب در این خصوص با مرتکبان فرار مالیاتی برابر قانون برخورد خواهد شد و اصل بر اجرای قانون از سوی تمامی افراد جامعه و تحقق عدالت مالیاتی است .

مدیر کل امور مالیاتی فارس اظهار داشت: در دستگاه کارتخوانی که به نظام مالیاتی متصل شده باشد آرم سازمان مالیاتی و شماره اختصاصی که توسط سیستم سازمان مالیاتی به دستگاه POS اختصاص داده شده است در فیش استخراج شده از دستگاه، قابل رویت است و شهروندان می توانند در هنگام مراجعه به مراکز درمانی در صورت عدم نصب دستگاه POS و یا عدم مشاهده آرم و عنوان سازمان مالیاتی کشوردر فیش ارائه شده توسط دستگاه از طریق مرکز ارتباط مردمی 1526 موارد را اطلاع دهند.

هاشمی خاطر نشان کرد : برابر با ماده 9 آیین نامه تبصره 2 ماده 169 ق.م.م بانک مرکزی مکلف است تا پایان امسال با هماهنگی و همکاری سازمان امور مالیاتی به تمامی دستگاههای POS یک شناسه یکتای اقتصادی متناسب با فعالیت اقتصادی آن دستگاه، اختصاص دهد و تا پایان امسال هر دستگاهی که شناسه مورد تایید نظام مالیاتی را اخذ نکرده باشد از مدار سرویس خارج شده و متوقف می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز