خبرگزاری کار ایران

اختصاص عمده کشت پاییزه به محصول گندم در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۶۰

عمده کشت پاییزه محصولات زراعی در استان قزوین با بیش از ۹۰ هزار هکتار به گندم اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: هنوز سهمیه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت پاییزه گندم به استان اعلام نشده اما پیشنهاد ما در این خصوص ۹۲ هزار هکتار کشت آبی و ۴۲ هزار هکتار کشت دیم است.

وی اظهار داشت: معمولا ارقامی نزدیک به پیشنهاد استانها پس از بررسی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی به حوزه زراعت سازمان های استانی ابلاغ می شود.

این مسئول گفت: در سال زراعی قبل ۹۸ هزار و ۱۵۱ هکتار از مزارع استان به کشت پاییزه گندم آبی و ۴۷ هزار و ۵۴۵ هکتار نیز به کشت پاییزه گندم دیم اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: با این میزان کشت، برنامه پیش‌بینی شده کشت پاییزه درباره گندم به طور کامل و بیش از میزان تعهدات ابلاغی وزرات جهاد کشاورزی محقق شد.

اسماعیلی از جو و کلزا پس از گندم به عنوان بیشترین میزان سطح کشت پاییزه در استان قزوین یاد کرد و گفت: برنامه پیشنهاد شده برای کشت پاییزه جو در مزارع استان قزوین نیز ۲۴ هزار هکتار دیم و ۶ هزار هکتار آبی بوده است و منتظر ابلاغ سهمیه نهایی در خصوص کشت این محصول توسط وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: برنامه کشت پاییزه کلزا در استان قزوین نیز ۱۲ هزار هکتار تعیین شده و کشت محصول در حال انجام است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز