خبرگزاری کار ایران

باستانی مطرح کرد:

تربت حیدریه پایتخت ابریشم کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۶۲

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: تربت حیدریه بزرگترین تولید کننده زعفران در کشور ، بزرگترین تولید کننده پسته در خراسان و پایتخت ابریشم ایران است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، سعید باستانی در جلسه شورای اداری تربت حیدریه با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و اول مهر و بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی گفت تربت حیدریه اولین شهر پیروز انقلاب اسلامی، شهر هزار، بزرگترین تولیدکننده زعفران در کشور ، بزرگترین تولید کننده پسته در خراسان و پایتخت ابریشم ایران است و این شهرستان با تولید یک‌میلیون راس دام بزرگترین تولید کننده دام در شرق کشور است.

وی گفت : اما متاسفانه در کشور کمتر کسی از وجود چنین پتانسیل‌هایی در تربت حیدریه اطلاع دارد که نشان از آن دارد در حوزه تولید خبر و اشاعه خبر ضعیف عمل کردیم که امیدواریم با افتتاح دفتر خبری به این مهم  که معرفی پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی؛اقتصادی و کشاورزی در سطح کشور دست یابیم.

باستانی تصریح کرد:ثبت شهر ملی ابریشم، روستای ملی ابریشم کشی و...بسیار پتانسیل‌های دیگر که متاسفانه در سطح کشور این اخبار منتشر نشده است.

وی افزود: وجود نقاط کور آنتن‌های صدا و سیما همچنان در شهرستان وجود دارد که این تقاضا را بارها اعلام کردیم و اکنون نیز در حضور قائم مقام صدا و سیما این درخواست را مطرح می‌کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت : ‌راه‌اندازی دفاتر خبری مراکز جمعیتی نباید معطل دستور سازمان شود.

علی رستمی عنوان کرد:تربت حیدریه مرکز و بلوک یک نقطه جمعیتی در حدود یک و میلیون و دویست هزار نفری است که متاسفانه خیلی از خبرهای دست اول شهرستان در سیمای استانی پخش نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه به ندرت خبرهای مدیران تراز اول در سیمای استانی پخش می‌شود که امیدواریم با افتتاح این دفتر خبری از مظلومیت خبری شهرستان کاسته شود.

گفتنی است دفتر خبرگزاری صدا وسیما با حضور قائم مقام صدا وسیمای کشور، رئیس سازمان صدا وسیمای استان و مسئولان محلی شهرستان تربت حیدریه به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز