خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد حفظ آثار فارس خبر داد:

برگزاری 400 برنامه در هفته دفاع مقدس در استان/نام شهدا حذف شدنی نیست/تعیین تکلیف باغ موزه تا پایان سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۷۴۲

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس گفت: شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری «ما پیروزیم» انتخاب شده است و در این راستا ۴۰۰ برنامه محوری در شیراز و هزاران برنامه در سطح شهرستان های فارس طی این هفته برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، سعید کوشکی در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: ۳۳ برنامه محوری و اساسی طی این هفته اجرا خواهد شد و یک نمایشگاه ترکیبی در مقابل این اداره‌کل طی مدت ۱۲ روز برپا خواهد شد که هم شامل نمایش تاریخ معاصر ایران، هم تجهیزات دفاعی و هم آثار دفاع مقدس است.

کوشکی، اجرای برنامه شبی با شهدا به‌صورت زنده از صدا و سیمای فارس را به‌مدت ۱۰ شب از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد و گفت: در این برنامه‌ها یک شب با ادبیات دفاع مقدس خواهد بود که در آن از ۱۰ کتاب آماده انتشار دوران دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

وی اجرای برنامه‌های رادیویی مرتبط با هفته دفاع مقدس، اعزام راویان به مدارس و دانشگاه‌ها، برپایی رژه نیروهای مسلح در صبح روز یکشنبه، ۳۱ شهریورماه به‌میزبانی سپاه فجر، رونمایی از تمبر یادبود و شناسنامه شهدا، گردهمایی روحانیان ایثارگر در دوران دفاع مقدس، پیش‌یادواره‌های سرداران آتش ویژه گرامیداشت رزمندگان توپخانه در ۴ شهر جهرم، کازرون، فسا و نورآباد، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، اجرای برنامه پیاده‌روی ورزشی از محل آرامگاه شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار تا گلزای شهدای شیراز، اجرای گروه سرود حماسی و خیابانی را از جمله برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

به گفته کوشکی اجرای ویژه برنامه نکودشت جهادگران دفاع مقدس در تاریخ ۸ مهرماه ویژه رزمندگان مهندسی رزمی دفاع مقدس، نکوداشت جامعه ایثارگری استان فارس از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

نام شهدا حذف شدنی نیست

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به حذف نام شهدا در تابلوی خیابان‌ها و کوچه‌های برخی از شهرها تأکید کرد: نام شهدا حذف شدنی نیست و ما هم با این مسئله برخورد خواهیم کرد.

کوشکی یادآور شد:‌ در سایر کشورهای دنیا، همیشه به نیکی از قهرمانان کشور خودشان یاد کرده و همواره نام آنان را در همه جا زنده نگه‌ می‌دارند اما متأسفانه برخی در کشورمان این کار را انجام می‌دهند و این ملت اهل علم و فن هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرند البته در استان فارس چنین چیزی وجود ندارد اما در عین حال به جد این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سه عنصر اصلی در طول حیات انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال نقش خود را به خوبی ایفا کردند تا ایران به‌عنوان یکی از قدرت‌های منطقه شناخته شود، گفت: امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای با ایستادگی در مقابل دشمنان و با هدایت و جانفشانی امروز انقلاب را به سرحدات نفوذ معنوی در نقاط مختلف دنیا رسانده‌اند چرا که امروز سربازان انقلاب مرز معنوی انقلاب را گسترش می‌دهند.

کوشکی، عامل دوم را مردم دانست و گفت: اگر مردم سختی‌ها را تحمل نکنند، انقلاب نمی‌تواند پیش‌رود و این مردم بودند که سختی‌ها را تحمل کردند تا انقلاب بتواند از بحران‌ها عبور کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: عامل سوم پیش‌قراولان جهاد و شهادت هستند که جان خود را کف دست گذاشته و از سرحدات مرزی کشور دفاع کردند.

برپایی گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس

کوشکی با بیان اینکه‌ استان فارس در دوران دفاع مقدس دارای ۲۲۰ هزار رزمنده، معادل رزمندگان ۷ استان کشور بوده است و از این تعداد ۱۵ هزار نفر شهید، ۴۰ هزار جانباز و ۲۳۰۰ آزاده هستند، گفت: بنا داریم تا در تاریخ ۷ مهرماه گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس استان فارس را در حرم شاهچراغ(ع) برگزار کنیم.مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از تقدیم ۸۰۰ جانباز بالای ۵۰ درصد از استان فارس به انقلاب خبر داد و گفت: این افراد جان خود را برای حفظ کشور و اسلام اهدا کردند.

امروز کشور نیاز به رزمندگان قلم به دست دارد

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزاری همایش تجلیل از سرداران جنگ سخت و نرم است، گفت: امروز فضای کشور به رزمنده قلم به دست و متخصص در حوزه جنگ نرم نیاز دارد.

تعیین تکلیف باغ موزه تا پایان سال ۱۴۰۰

وی در خصوص آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس و دائرةالمعارف رزمندگان استان فارس گفت: درباره موزه دفاع مقدس شأن و منزلت استان فارس بسیار بیشتر از این‌هاست البته ما محتوای موزه را آماده کردیم و امیدواریم با همت مسئولان این کار به سرانجام برسد و برنامه‌ریزی کردیم تا پایان سال ۱۴۰۰ تکلیف این باغ موزه روشن شود.

کوشکی گفت: در خصوص دائرةالمعارف دفاع مقدس هم کارهای اولیه انجام شده است اما از همین‌جا از اساتید و کسانی که مسلط به مستندسازی هستند برای جمع‌آوری این دائرةالمعارف دعوت به عمل می‌آوریم و تلاش ما بر این است که فارس تبدیل به قطب فرهنگی دفاع مقدس  شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز