خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌های پراکنده در شهر‌های شمالی / کانون بارش‌ها در گیلان و مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۴۳۱

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی شاهد تداوم بارش‌های پراکنده بصورت رگبار و رعد و برق در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی با اعلام این  مطلب افزود: در استان‌های ساحلی خزر با توجه به سوی شمالی جریانات هوا شرایط برای تداوم بارش‌ها کاملا مهیاست.

وی گفت: کانون بارش‌ها در استان گیلان و بخش‌هایی از مازندران است. این شرایط در غرب استان خراسان شمالی هم حاکم خواهد بود.

ضرابی افزود: در شمال غرب کشور در شهر‌های شمالی آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل شرایط برای رگبار و رعدوبرق و وزش باد‌های شدید و موقت مهیاست.

وی گفت: در دامنه‌های جنوبی البرز در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی یعنی مناطقی از شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران هم شرایط برای رشد ابر رگبار و رعد وبرق بویژه در ساعات بعد از ظهر مهیاست.

ضرابی افزود: در نوار شرقی کشور بویژه در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد منجر به کاهش کیفیت هوا و گرد وغبار می‌شود.

وی گفت: آب‌های دریای خزر امروز مواج و متلاطم خواهد بود. این شرایط را در بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس هم خواهیم داشت.

ضرابی افزود: فردا تداوم بارش‌ها در استان‌های گیلان، غرب استان خراسان شمالی و بخش‌های غربی و بخش‌هایی از شرق استان مازندران خواهد بود. امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز