خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس:

هیچگونه طرح جدیدی در حرم مطهر رضوی آغاز نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۸۳۹

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای تکمیل پروژه‌های کنونی تلاش می‌کنیم و فعلا به‌ هیچ عنوان طرح جدیدی در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از مدیران شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: امام حسین(ع) در عاشورا از تمام هستی خود گذشت تا به مسلمانان و جامعه اسلامی عزت ببخشد.

وی با بیان اینکه عاشورا نماد از خودگذشتگی و فداکاری در مسیر عزت بخشیدن به جامعه اسلامی است، افزود: در همه زمان‌ها یزیدها و طاغوت‌هایی وجود دارند که برای به بردگی گرفتن جوامع و تسلط بر آن‌ها، تلاش می‌کنند اما باید توجه داشت که راه مقدس و نورانی اباعبدالله الحسین(ع) فقط به آن دوره منحصر نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: برای تداوم راه امام حسین(ع) و عزت بخشیدن به جامعه اسلامی شاید در برهه‌ای از تاریخ نیاز به دفاع و جنگ مسلحانه و در برهه‌ای دیگر، نیاز نبرد در عرصه اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه ما باید در هر دوره تاریخی متناسب با شرایط همان زمان، راه امام حسین(ع) را تداوم بخشیم، خاطرنشان کرد:یکیاز ابعاد عزت بخشیدن به جامعه اسلامی این است که کشور را از نظر استقلال مالی و اقتصادی تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: اگر در حوزه اقتصادی، برای رونق بخشیدن به تولید، کاهش نرخ بیکاری و برطرف کردن فقر از جامعه اسلامی تلاش کنیم، در حقیقت در راه امام حسین(ع) گام برداشته‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیران آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف باید در صحنه حضور داشته باشند؛ مدیری که با زیرمجموعه خود ارتباطی ندارد و از آنچه اتفاق می‌افتد بی‌اطلاع است، نمی‌تواند یک مدیر موفق باشد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به رغم اشتغال ذهنی برای مدیریت و رصد مسائل کلان کشور، هیچ گاه از پرداختن به مسائل جزیی غافل نمی‌شوند. ایشان همواره تأکید فرموده‌اند که مدیران به صورت میدانی در صحنه حاضر شوند تا بدانند مشکلات جامعه چیست و باید به دنبال چه راه حلی بود.

وی گفت: برخی به بنده می‌گویند که در مسائل جزیی ورود نکنم و به مسائل کلی بپردازم، اما این حرف را قبول ندارم؛ بنده در کنار پرداختن به مسائل کلی به موضوعات جزیی هم ورود می‌کنم چرا که معتقدم صرفا با پرداختن به مسائل کلی نمی‌توانم برای مردم کاری انجام دهم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: عنوان تولیت آستان قدس رضوی برای سامان بخشیدن به سیستم است؛ باید توجه داشته باشیم که همه ما خادم مردم هستیم و اگر توانستیم به زائران بارگاه منور رضوی به خوبی خدمات ارائه دهیم، تولیت معنا پیدا می‌کند. در اتاق نشستن و اضافه کردن چندین پسوند و پیشوند به عنوان تولیت مشکلی را حل و فصل نمی‌کند.

وی با انتقاد از بلاتکلیف ماندن برخی پروژه‌های عمرانی در حرم مطهر رضوی گفت: چرا همیشه باید در برخی از صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر داربست وجود داشته باشد؟ برای تکمیل پروژه‌های کنونی تأکید کرده‌ایم که فعلا به هیچ عنوان پروژه جدیدی در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز نشود.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تلاش برای وصول مطالبات آستان قدس رضوی تأکید کرد و گفت: برای وصول مطالبات آستان قدس رضوی از نهادهای مختلف مانند دولت و شهرداری باید برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی به ضرورت حسابرسی و نظارت بر هزینه کرد بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی هم اشاره کرد و افزود: این کار برای تداوم بخشیدن به اعتماد است و حتی تأکید کرده‌ایم که از دفتر تولیت هم حسابرسی انجام شود تا همه هزینه کردها به صورت روشن و شفاف مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز