خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پایان اسکان فرهنگیان در سفرهای تابستانی/ انتخاب مدارس سطح الف و ب برای اسکان فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۳۲۸

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اسکان فرهنگیان گفت: در واقعیت اسکان وظیفه ما نیست؛ ولی آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌هایش یعنی ۳۶۶ مرکز رفاهی، ۵۰ پردیس دانشگاهی، سیصد اردوگاه و مدارس و کلاس‌هایی که ظرفیت و قابلیت لازم را داشته باشد به اسکان فرهنگیان در تابستان اختصاص داد.

گودرز کریمی‌فر (مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اسکان فرهنگیان در تابستان امسال توضیح داد: آمار فرهنگیانی که در سفرهای تابستانی اسکان موقت داده شدند، ۳۰۱۷۳۹۶ نفر در قالب ۸۳۸۱۷۴ خانوار بودند و همکاران ما توانسته‌اند، در مجموع به ۹۱۲۷۴۴۵ نفر در پذیرش اسکان فرهنگیان ارائه خدمات بدهند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این وضعیت را در مقایسه با سال گذشته بیان کنیم، تقریبا به صورت فردی ۳۱% و به صورت خانواری ۱۷% رشد داشته‌ایم. نکته جالب توجه این است که تقریبا ۹۷% یا بیش از ۹۷% اسکان موقت تابستان به فرهنگیان و خانواده‌های فرهنگیان چه شاغل و چه بازنشسته اختصاص دارد. سه درصد باقی مانده مربوط به کارمندان و سایر مشاغل اداری و آزاد است.

کریمی‌فر بیان کرد: مهمترین شاخصه‌های پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش، طی نظرسنجی به عمل آمده که میزان رضایتمندی فرهنگیان را تبیین و تشریح کرده؛ رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مدارس طرح اسکان بوده است که با تشکیل کلاس‌های آموزشی برای سرایداران و عوامل اجرایی به منظور توجه به منزلت اجتماعی فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه نتیجه داد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیگر اقدمات در اسکان موقت فرهنگیان در راستای آسایش آنها گفت: توجه به بهسازی و زیباسازی پایگاه‌های پذیرش در راستای رعایت حقوق شهروندی و تکریم مهمانان مسافر فرهنگی، اطلاع رسانی لازم با نصب پسترهای اسکان در مبادی شهرها که مسافران را به سوی ستادهای اسکان هدایت کند، تهیه و تمهید امکانات لازم در تمامی پایگاه‌های اسکان جهت پذیرش و پذیرایی از مهمانان و مسافرین را در نظر گرفتیم.

وی افزود: نکته قابل توجه برپایی نمایشگاه‌های بومی و سنتی در جوار پایگاه‌های، معرفی جاذبه‌های توریستی و گردشگری استان از طریق نصب بنرهای تبلیغاتی و جانمایی تصاویر برجسته در پایگاه‌های پذیرش اسکان یکی از اقدامات بوده که همکاران ما انجام داده‌اند. سعی کردیم مدارس گروه ج را حذف کنیم؛ گروه ج، مدارس یا کلاس‌هایی هستند که تقریبا امکانات اولیه ندارند. سعی کردیم مدارس الف و ب را انتخاب کنیم که ممتاز هستند و امکانات اولیه را دارا باشند. در این میان همچنین استفاده از سیستم نوبت دهی در پایگاه‌ها به منظور ایجاد زمینه فرصت عادلانه برای مهمانان فرهنگی را در نظر گرفتیم تا افراد مجبور نباشند در ستاد اسکان تجمع کنند تا مکان اسکان به آنها داده شود.

وی در واکنش به اینکه برخی از فرهنگیان از مکانی که در آن اسکان داشتند و امکانات رفاهی و کیفیت آنها انتقاد کرده‌اند، گفت: وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و آموزش و پرورش باید دانش آموزانی خودباور و معلمانی شاگردنگر با رویکرد تعلیم و تربیت داشته باشد. در واقعیت اسکان وظیفه ما نیست؛ ولی آموزش و پرورش از تمام ظرفیت هایش یعنی ۳۶۶ مرکز رفاهی، ۵۰ پردیس دانشگاهی، سیصد اردوگاه و مدارس و کلاس هایی که ظرفیت و قابلیت لازم را داشته باشد به اسکان فرهنگیان در تابستان تخصیص داده است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که شرایط اسکان مسافرین غیر از فرهنگیان چگونه است و هزینه‌ها برای آنها چطور برآورد می‌شود؟ گفت: در اینجا بحث هزینه مطرح نیست. ما صرفا در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان و اسکان آنها عمل می‌کنیم؛ اگر خانه‌های معلم را با هتل مقایسه کنید قیمت‌های آن بسیار اندک است؛ مثلا در خانه‌های معلم برای هر تخت شبی سی هزار تومان دریافت می‌کنیم که خیلی ناچیز است و حتی حامل‌های انرژی ما را پوشش نمی‌دهد. برای افراد غیرفرهنگی ۱۵% به قیمت اضافه می‌کنیم که این افزایش قیمت نسبت به تعرفه فرهنگیان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز