خبرگزاری کار ایران

محمدی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حاجی‌میرزایی بعد از رای‌اعتماد باید مطالعه لازم را درباره آموزش و پرورش داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۲۸

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نقاط ضعف و قوت حاجی‌میرزایی، علت کسب رای بالای او از مجلس را تشریح کرد.

داوود محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا شما با محسن حاجی‌میرزایی برای وزارت آموزش و پرورش موافق بودید؟ و حال چه انتظاراتی از او دارید؟، گفت: بله بنده موافق بودم. اینکه دولت چه فرایندی را در بحث معرفی وزیر طی کرد مورد نقد جدی بسیاری از نمایندگان بود. آقای حسینی در فرصتی به عنوان سرپرست معرفی شد و چندماهی هم سرپرست بودند ولی نهایتا ایشان به مجلس معرفی نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه چه راهکاری برای معرفی و انتخاب وزیر توسط دولت وجود دارد، برای نمایندگان قابل بحث بود اما نهایتا آقای حاجی‌میرزایی معرفی شد. ایشان در رده‌های کاری در پست‌های مختلف کار کرده است و عموما آن‌هایی که از او شناخت دارند ابراز رضایت از او می‌کردند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: حضور مستمر، دقت در کار، موثر بودن، پیگیر بودن و... از جمله شاخصه‌هایی بود که از ایشان یافتیم. با توجه به اینکه در دولت حضور داشته، اشراف بر مسائل حوزه آموزش و پرورش دارد و بر این کار تسلط دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه مشکلات جدی در وزارت آموزش و پرورش داریم، در تشریح این مشکلات گفت: یکی از مشکلات این وزارتخانه درمورد مسائل اقتصادی از جمله مسائل معیشتی معلمان است. ما در مجلس متوجه این شدیم که عامل موثر در حل مشکلات معیشتی معلمان هم بودجه و هم برنامه‌ریزی دولت است. دولت باید در این زمینه توجه جدی به خرج دهد.

محمدی در بیان ارزیابی خود از ضروری‌ترین اقداماتی که بهتر است وزیر جدید آموزش و پرورش و دولت برای حل مشکلات این وزارت‌خانه انجام دهند، گفت: در ابتدا باید منابع لازم را تعریف کنند و امکانات اقتصادی مورد نیاز را در اختیار این بخش قرار دهند در کنار آن باید برنامه‌ریزی‌های دقیق هم جهت استفاده از این منابع صورت بگیرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم یادآور شد: شناخت شرایط موجود برای حل مشکلات وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم است، حال با توجه به حضور ایشان در دولت که مرتبا در تمام جلسات حضور داشته و دبیر بوده و کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف دولت را هدایت می‌کرده باعث شده ایشان از شناختی کامل بهره‌مند شود. ما نیز به این نتیجه رسیدیم که ایشان نسبت به مسائل آموزش و پرورش و شرایط موجود این وزارت‌خانه در حد مطلوبی شناخت و آگاهی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که حاجی‌میرزایی چگونه توانست این رای بالا را بر خلاف انتظار همگان کسب کند؟، گفت: شناخت شرایط موجود فاکتور مهمی بود که نماینده‌ها با توجه به سوابق ایشان به آن توجه کردند. گروهی از دوستان ما معتقد بودند حاجی‌میرزایی در آموزش و پرورش کار نکرده و انتقادشان هم درست بود، ایشان سوابق اجرایی در حوزه تعلیم و تربیت نظام آموزش و پرورش نداشت و تنها جایی که در این حوزه سابقه کار اجرایی داشت نهضت سواد آموزی بود که سوابق او نشان می‌داد در درون نهضت منظم کار کرده بود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: حاجی‌میرزایی در دوران حضورش در نهضت سوادآموزی با توجه به مسئولیتی که به او محول کرده بودند خوب عمل کرده بود و در توسعه این بخش و حل مشکلات آنان خیلی مفید واقع شده بود، نهایتا نمره بسیار بالایی در این بخش داشت.

نمیانده مردم تهران اظهار داشت: اما اینکه نهضت سوادآموزی تا چه حد به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش مربوط می‌شود مورد نقد نمایندگان بود. با توجه به اینکه این نقد الان هم وجود دارد ایشان باید مطالعه و بررسی‌های لازم را درباره آموزش و پرورش داشته باشد و ارتباط با معلم، دانش‌آموز و کلاس و... را داشته باشد تا این نقیصه را برطرف کند. علیرغم اینکه این نقد بر ایشان وجود دارد اما حاجی‌میرزایی در سایر شاخصه‌ها نمره مثبت داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما از بین آن ۹ گزینه که رئیس‌جمهور از آن یاد کرد فرد بهتری هم برای تصدی‌گری این وزارت‌خانه وجود داشت؟، گفت: بالاخره رئیس‌جمهور بر اساس اصولی که در حیطه کار خودش وجود دارد و با شناختی که خودش حاصل می‌کند، دست به انتخاب می‌زند و به هر حال نیرویی که معرفی می‌کند بایستی با دولت و سایر نهادها تعامل داشته باشد که ایشان به این گزینه رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز