خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در مخالفت با حاجی‌میرزایی:

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معلمان را نمایندگی نمی‌کند/ فقط اعضای دفتر رئیس‌جمهور نباید وزیر شوند

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۱۳۴

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: شما هیچ اشاره‌ای به مشکلات این وزارت‌خانه نکردید و هیچ بحث آسیب‌شناسی نداشتید و بدون آسیب‌شناسی نمی‌توانید راهبرد مشخص تعیین کنید. با تاسف با توضیحات اشاره شده وزیر پیشنهادی معلمان را نمایندگی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نادر قاضی‌پور در مخالفت با محسن حاجی‌میرزایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: معلمی شغل انبیاء است و اولین آیه قرآن کریم خطاب به پیامبر می‌گوید بخوان و پیامبر گفته از گهواره تا گور دانش بجوی. 

وی ادامه داد: یک نفر که می‌خواهد وزیر آموزش و پرورش شود، باید شخصیت ملی، فریادگر و شخصیت جذاب ملی باشد. ما تا امروز نسبت به معیشت فرهنگیان ارزان فروشی کردیم. آنها در انجام رسالت هیچگاه ارزان فروشی نکردند. ساده‌ترین مسیر را دولت انتخاب کرده است. فقط اعضای دفتر رئیس‌جمهور باید وزیر شوند. وزیر پیشنهادی ۲۰ سال از آموزش و پرورش دور بودند. آقای حاجی میرزایی شما از بدنه آموزش و پرورش نیستید و انتخاب شما انتخاب سیاسی است.

وی افزود: معلمان زحمت‌کش ما اعضای خارج از خانواده خود را به سختی می‌پذیرند. ماه‌ها طول می‌کشد که از تهدیدها و مسائل این وزارتخانه آشنایی پیدا کنید. وزارت آموزش و پرورش جای آزمون و خطا و تجربه‌اندوزی نیست. دولت با انتخاب شما اشتباه استراتژیک کرده است. برای آینده این وزارتخانه آقای حاجی‌میرزایی نگفته چه کاری می‌خواهد انجام دهد. من برنامه شما را مطالعه کردم بگویید برای مثال برای بیانیه گام دوم رهبر انقلاب به عنوان منشور چه اقدامی می‌خواهید انجام دهید؛ چراکه بخش عمده آن به جوانان اشاره دارد. برای معیشت معلمان چه برنامه‌ای دارید که ما به معلمان بگوییم. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شما هیچ اشاره‌ای به مشکلات این وزارتخانه نکردید و هیچ بحث آسیب‌شناسی نداشتید و بدون آسیب شناسی نمی‌توانید راهبرد مشخص تعیین کنید. با تاسف با توضیحات اشاره شده وزیر پیشنهادی معلمان را نمایندگی نمی‌کند. آموزش و پرورش صاحب متولی است و می‌خواهد متولی دلسوز داشته باشد. 

وی ادامه داد: برای مدارس کانکسی و اجاره‌ای برنامه‌ای ارائه نکردید. در برنامه وزیر پیشنهادی نحوه حفظ منزلت فرهنگیان کجاست. برای بازماندگان تحصیل برنامه‌ای ارائه نکردید. برای بی‌سوادی مملکت کاری ارائه نکردید. آموزش و پرورش ارگان اصلی نظام است. 

قاضی‌پور خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آقای جهانگیری خودت وزیر می‌شدی. آقای روحانی در رفت حداقل آقای جهانگیری گوش دهد. این شأن و مزلت معلمان است؟ معلمان نیاز دارند همه دولت به این وزارت خانه کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز