خبرگزاری کار ایران

ده هزار نفر کد بورسی در تربت حیدریه دریافت کرده اند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۱۲

قائم مقام مدیر عامل شرکت زرین زعفران مشرق زمین گفت: از سال گذشته تاکنون برای حدود 10 هزار نفر در تربت حیدریه کد بورسی که نشان دهنده هویت خریدار و فروشنده است، صادر شده است.

جلال ناصری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه اظهارکرد: در اقتصاد های بزرگ دنیا همواره بازار سرمایه به عنوان نقطه ثقل سرمایه گذاری مطرح است و بر همین اساس بورس آخرین مکانی است که می تواند به طور بلند مدت محل جذب سرمایه های مردم باشد .

وی گفت: بازار سهام مکانی برای تامین مالی فعالیت های مولد اقتصادی ورشد اشتغال درجامعه است که این موضوع به عنوان وجه تمایز اصلی آن از بازار های رقیب مطرح می شود .

ناصری تصریح کرد: رشد قیمت ها در بازار سرمایه به مفهوم رشد و بالندگی بنگاه های اقتصادی است و این امر موجب ارتقای توسعه اقتصادی کشور می شود و بورس آخرین مکانی است که می تواند به طور بلندمدت محل جذب سرمایه های مردم باشد .

قائم مقام مدیرعامل شرکت زرین زعفران مشرق زمین گفت: وجود ابزارهای معاملاتی متنوع برای طیف گسترده ای از سرمایه گذاران باعث می شود افراد با ریسک و بازده انتظاری امکان فعالیت درابزارهای مختلف مانند سهام ، اوراق بهاردار ، اوراق آتی و خرید و فروش و... داشته باشند.

وی افزود: زعفران از دوسال گذشته وارد بورس شده است و همچنین زیره از بهار امسال وارد شد و پسته به زودی وارد بازار بورس می شود و بعضی از قسمت های بورس کالا  مانند زعفران و ابریشم باید وارد بورس بین المللی شود .

ناصری بیان کرد: درسال گذشته حدود 100 تن زعفران وارد بورس شد و بازار آتی یا مشتقه حدود 24 میلیارد تومان توسط افرادی که کد بورس داشته و آموزش دیده اند در کل کشور خرید و فروش شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی انبار پیش بینی شده در بورس برای خریداری پسته را  100 هزار تن عنوان کرد و گفت : این انبار برای حداکثر 10 درصد از مقدار پسته ای است که در بازار معامله می شود.

قائم مقام مدیر عامل شرکت زرین زعفران شرق زمین تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون  برای حدود 10 هزار نفر کد بورسی که نشان دهنده هویت خریدار وفروشنده است، صادر شده است .

وی مهمترین نیاز کشاورزان و سرمایه گذاران را تشکیل صندوق های سرمایه گذاری کشاورزی عنوان کرد و افزود: تشکیل صندوق های سرمایه گذاری کشاورزی برای کمک کشاورزان در بورس است برای  زمانی که مافیای زعفران و پسته بازارسازی می کنند تا این صندوق به موقع وارد شود و از خرید و فروش غیر منطقی و غیر موجهه جلوگیری نماید.

ناصری آماده سازی انبارهای نگهداری ، استانداردسازی آزمایشگاه های ذخیره و هرگونه بازارسازی از طریق ناظر بورس را از فعالیت های بورس در تربت حیدریه عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز