خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

کرج و البرز با به پای تهران قدعلم می کند/ انسجام موجود در البرز موهبتی بزرگ در مسیر توسعه استان

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۴۶۲

رئیس اتاق بازرگانی ایران و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور گفت: وقتی در جنگ اقتصادی هستیم باید قوانین خاص در این جنگ اعمال شود، قرار شد تا کمیته سه جانبه ای میان اتاق بازرگانی، مجلس و صنعت برگزار شود تا موانع جنگ اقتصادی برداشته شود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین شافعی،در شصت و هفتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با اشاره به موقعیت خوب شهر کرج و استان البرز در کشور از جمله نزدیکی به پایتخت اظهار کرد: کرج و  البرز با به پای تهران قدعلم می کند.

وی ادامه داد: دو نماینده البرز در کمیسیون های مجلس نقش و حضوری مهم دارند که برای این استان یک ظرفیت است از طرفی تلاش های سازنده‌ای در اتاق بازرگانی البرز انجام شده است.

وی تاکید کرد: وقتی در جنگ اقتصادی هستیم باید قوانین خاص در این جنگ اعمال شود، قرار شده است تا کمیته سه جانبه ای میان اتاق بازرگانی، مجلس و صنعت برگزار شود تا موانع جنگ اقتصادی برداشته شود. 

شافعی افزود: در این باره باید یکسری از قوانین را فریز کرده و تصمیمات جدید برای جنگ اقتصادی کنونی اخذ کنیم، قرار است کمیته ای سه جانبه این مهم را عملیاتی کند تا موانع اقتصادی رفع شود، همه سازمان ها و نهادها بویژه قوه قضاییه برای این اقدامات همکاری خواهند کرد.

وی در مورد موضوع دیگری که فعالان اقتصادی را نگران کرده است، گفت: این مهم موضوع بودجه سال و رقم بزرگ کسری بودجه است، فعالان اقتصادی نگران این‌ هستند که به طرق مختلف برای جبران کسری بودجه، مالیات ها در واحدهای تولیدی شناسنامه دار افزایش یابد.

وی عنوان کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم که با قاطعیت و جسارت کاری کنند تا موضوع مالیات بر پایه سرمایه جلوتر رود، معافیت های مالیاتی از بین برود و فرارهای مالیاتی شناسایی شود تا فشار بر واحدهای تولیدی شناسنامه دار سالم در سال جاری زیاد نشود‌؛ چون نگرانی های فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: یکی از کارهای ماندگار مجلس ایجاد فضای کسب و کار و دائمی کردن شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی بوده است؛ اینجا شورا محل گفتگوی بخش خصوصی و قوه های حاکمیتی کشور است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز