خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

واگذاری کارها به مردم سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۹۶۷

استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان های مردم نهاد واگذاری کارها به مردم را از مسئولان در این استان مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در گردهمایی فعالان تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی در مشهد افزود: اگر کارها در تمام حوزه ها به ویژه اقتصادی و اجتماعی به مردم واگذار نشود کار در شبکه دولت به کندی پیش می رود و بهره وری آن هر روز پایین می آید.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر حضور مردم در حوزه های مختلف سبب پیشرفت آنها شده و باید در ایران نیز کارها به ملت واگذار شود و دولت تنها حامی و ناظر باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: دولت در این استان هر مقدار اختیاراتی که دارد  را به مردم واگذار می کند و تشکل های مردم نهاد بهترین مکان در این زمینه هستند.

رزم حسینی افزود: واگذاری کارها به مردم در خراسان رضوی به ویژه در حوزه اجتماعی، سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود و این آمادگی وجود دارد تا با تشکل های مرم نهاد همکاری بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به رتبه اول تا ششم خراسان رضوی در آسیب های اجتماعی ادامه داد: شایسته نیست استانی که از همه لحاظ از جایگاه بالایی برخوردار است در زمینه آسیب های اجتماعی رتبه بدی داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با مشارکت مردم می توانیم آسیب ها را کاهش دهیم و مردم نامحرم نیستند و هر کجا به آنها اعتماد کردیم کارها حل شده است زیرا ما نظامی مردم پایه هستیم.

رزم حسینی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی افزود: الگوی اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی بر پایه مردم بنا شده است و باید فرهنگ خلق ثروت را در این استان گسترش دهیم. 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مطالبه باید در خراسان رضوی گسترش پیدا کند، ادامه داد: فرهنگ مطالبه از مسیر قانونی را باید تشویق کنیم که اگر این فرهنگ در مسیر واقعی باشد دیگر معترضی وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در شورای امنیت استان هم از مطالبات به حق و قانونی مردم در حوزه اجتماعی و اقتصادی حمایت می شود. 

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۹۴۲ سازمان مردم نهاد با ۲۹ موضوع در این استان فعالیت می کنند.

سید حمید موسوی افزود: خراسان رضوی در زمینه فعالیت تشکل های مردمی از نظر کمی از جایگاه بسیار مناسبی در کشور برخوردار است و  برخی از تشکل های مردمی در خراسان رضوی در حوزه بین المللی نیز فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز