خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی:

رویکرد دولت تدبیر و امید، مبتنی بر عقلانیت و قانون‌گرایی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۵۲

با تلاش جهت توسعه فعالیت‌های حزبی زمینه هدایت افکار عمومی، شناسنامه‌دار شدن فعالیت‌ها و قابل پیش بینی شدن رفتارهای سیاسی فراهم می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید، مبتنی بر عقلانیت و قانونگرایی است و اتخاذ این رویکرد سبب حرفه‌ای شدن مدیریت‌ها و ارتقا سطح رضایتمندی عمومی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سیدمحسن صادقی در نشست تشکل‌ها و احزاب سیاسی استان در دولت تدبیر و امید که شب گذشته در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، به آسیب‌شناسی فعالیت احزاب در ایران قبل از انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: عدم برخورداری از پایگاه مردمی و نبود ارتباط ساختاری با مردم اصلی‌ترین دلایل رشدنیافتگی رژیم حزبی در ایران زمان پهلوی بود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب فعالیت احزاب در قالب دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا ساماندهی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در تاریخ معاصر ایران فعالیت حزبی حرفه‌ای در کشور وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: به منظور تغییر در مواضع و آرایش سیاسی احزاب در کشور لزوم آسیب‌شناسی تخصصی فعالیت تشکل‌های سیاسی احساس می‌شود.

صادقی گفت: با تلاش جهت توسعه فعالیت‌های حزبی، زمینه هدایت افکار عمومی، شناسنامه دار شدن فعالیت‌ها و قابل پیش بینی شدن رفتارهای سیاسی فراهم می‌شود.

وی افزود: بدین ترتیب مردم سالاری دینی در جامعه افزایش یافته و رقابت‌ها شفاف شده و فعالیت‌های سیاسی قاعده‌مند می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گسترش این رویکرد در استان را سبب ساز ایجاد گروه‌های متکثر در فعالیت‌های اجتماعی با رویکرد برد - برد در حین تقویت انسجام اجتماعی، وفاق و همبستگی دانست.

صادقی به تشریح ظرفیت‌های استان در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، زیارت و فرهنگ پرداخت و گفت: با بهره گیری از ظرفیت احزاب در استان زمینه مقابله با مشکلات موجود ایجاد شده و شاخصه‌های توسعه محقق می‌شود.

وی رویکرد دولت تدبیر و امید را مبتنی بر عقلانیت و قانون گرایی دانست و ادامه داد: اتخاذ این رویکرد، سبب حرفه‌ای شدن مدیریت‌ها و ارتقا سطح رضایتمندی عمومی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی به بیان انتظارات دولت از احزاب استان پرداخت و خاطرنشان کرد: توجه به منشور اخلاقی فعالیت حزبی، فعالیت حرفه‌ای در قالب قانون، پرهیز از استفاده ابزاری از اقوام و قومیت‌ها، مقابله با آسیب‌های اجتماعی موجود در استان و پرهیز از حاشیه سازی غیرضروری را از جمله مهم‌ترین خواسته‌های دولت از احزاب دانست.

وی گفت: انتظار می‌رود کارکرد اصلی احزاب قانونی در استان در قالب نظارت بر قدرت سیاسی و ایجاد فضای رقابت برای جلب رضایتمندی اجتماعی محقق شود.

صادقی خراسان رضوی را نخستین استانی دانست که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدام به برگزاری نشست احزاب سیاسی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه این گونه نشست‌ها باید تداوم یافته و محدود به هفته دولت نباشد، اظهار داشت: بدین ترتیب زمینه آسیب‌شناسی فعالیت حزبی در استان فراهم و زمینه ارتقای شاخص‌های حضور مردم در صحنه سیاسی و افزایش رضایتمندی اجتماعی بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز