خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

سالم‌سازی محصولات خام غذایی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۹۵۴

کارشناس‌صنایع غذایی اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سالم‌سازی محصولات خام غذایی در آذربایجان‌غربی آغاز شد گفت: سالم‌سازی محصولات خام غذایی با تربیت مدیران کنترل کیفی میسر می‌شود.

 حسین دادخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، با اشاره به اینکه گواهی‌های استاندارد از دو حالت اجباری و تشویقی خارج نیست اظهار کرد: بیش از 200 واحد تولیدی صنایع غذایی در استان وجود دارد که به دلیل حساسیت‌های موجود در این حوزه بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی غذایی، دارای گواهی استاندارد اجباری هستند.

وی با بیان اینکه کنترل و بازرسی این واحدهای تولیدی از طریق شرکت های بازرسی و خود اداره کل استاندارد انجام می‌شود، تصریح کرد: واحدهای تولیدی حوزه صنایع غذایی به دو صورت بازرسی ادواری و نمونه برداری مورد آزمون قرار می‌گیرند.

کارشناس صنایع غذایی اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی بیان کرد: بازرسی ادواری حداقل دو ماه یک بار انجام شده و صفر تاصد واحد تولیدی در تمام مراحل تولید محصول مورد بازدید قرار می‌گیرد و نمونه‌برداری نیز از خود واحد تولیدی انجام شده و یا اینکه براساس طرح طاها از مراکز عرضه نمونه‌برداری می‌شود.

وی با اعلام اینکه عمده مغایرت با استاندارد در بین واحدهای تولیدی پنیر و سوسیس کالباس مشاهده می‌شود افزود: پس از شناسایی واحد متخلف سریعا مراتب قانونی جهت اخطار، تعلیق و ابطال گواهی و مجوز پیگیری می‌شود.

دادخواه با بیان اینکه در راستای استانداردسازی محصولات غذایی تولیدی، تفاهم‌نامه‌ای فی مابین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ایران امضا شده است، عنوان کرد: در راستای عمل به این تفاهم‌نامه و با هدف سالم‌سازی محصولات خام کشاورزی، گلخانه‌ای، باغی و زراعی دوره‌ای تحت عنوان تربیت مدیران کنترل کیفی با همکاری اداره کل جهادکشاورزی استان و اداره کل استاندارد آذربایجان غربی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه 130 نفر از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در دوره تربیت مدیران کنترل کیفی حضور داشتند، گفت: رونق اقتصادی استان در گرو افزایش صادرات بوده که آن هم بدون سالم‌سازی و افزایش کیفیت در محصولات کشاورزی میسر نیست.

کارشناس صنایع غذایی اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت مصرف مواد تراریخته در استان بیان کرد: به دلیل وارداتی بودن برخی مواد غذایی نظیر روغن اجتناب از مصرف این گونه مواد در کشور غیر ممکن است اما می‌توان عنوان کرد مواد تراریخته در دنیا موافقان و مخالفانی دارد که هیچکدام از آنها مصرف  این مواد را برای بازه زمانی 50 سال عمر یک انسان مضر ندانسته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز