خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ مطرح کرد:

تاثیر مثبت فضای مجازی بر سرانه مطالعه کشور/ افرایش رشد مطالعه به ۲۰ دقیقه

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۷۷۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه فضای مجازی به نفع وضعیت مطالعه کشور عمل کرده است، گفت: اگر میزان مطالعه در این فضا را در کنار ۱۳ دقیقه مطالعه کتاب قرار دهیم، سرانه مطالعه کشور به ۲۰ دقیقه در روز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه ۳۰ مرداد ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی بایدها و  نبایدهای حل مشکلات فرهنگی کشور پرداخت و در این باره توضیحاتی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور ۱۳ دقیقه است، گفت: در شرایط فعلی مطالعه کتاب به صورت جسته و گریخته صورت می‌گیرد، اما لازم است بدانید که فضای مجازی که از آن به عنوان تهدید نام برده می‌شود، به فضای مطالعه کشور کمک کرده است.

صالحی ادامه داد: افراد در این فضا به مطالعه می‌پردارند و اگر ما میزان مطالعه در این فضا را در کنار ۱۳ دقیقه مطالعه کتاب قرار دهیم، سرانه مطالعه کشور به ۲۰ دقیقه در روز افزایش پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در رابطه با تالیف کتاب‌هایی در حوزه کودک و نوجوان توضیح داد: باید بدانیم که هزینه تالیف کتاب در حوزه کودک و نوجوان خیلی بالاتر از ترجمه‌ها در این زمینه است. اما با این وجود سال گذشته ۱۰۰ هزار کتاب مجوز انتشار گرفتند.

وی ضمن بیان اینکه ۴۰۰ هزار تن کاغذ به صورت سالانه در کشور مصرف می‌شود، اظهار داشت: ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به فضای مطبوعات و کتاب‌های انتشاری است. همچنین ۳۰۰ هزار تن کاغذ بر مبنای نیاز سال گذشته وارد شده است. به طوری که از این میزان ۲۸ هزار تن را حواله داده‌ایم و مابقی در سیستم بازار آزاد کاغذ عرضه شده است. 

صالحی افزود: از ۴۰۰ هزار تن کاغذ ۳۲۰ هزار تن مشمول کالای غیر اساسی می‌شود و تنها کاغذ کتاب و مطبوعات به میزان ۸۰ هزار تن مشمول کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ است.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در پایان گفت: اکنون التهاب مجموعه بازار کاغذ فروکش کرده است. البته همچنان وضعیت کاغذ به صورت آرام نیست، اما اگر فاصله تامین و خرید حل شود، قطعا بازار آرام‌تری خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز