خبرگزاری کار ایران

نصراللهی زاده مطرح کرد:

کسب رتبه نخست فساد اداری در کردستان کذب است/ وجود تورم نقطه به نقطه در استان مبنای علمی‌ ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۸۹۷

رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با تاکید بر اینکه خبر کسب رتبه نخست فساد اداری در استان کذب است، گفت: اشاعه چنین شایعاتی نه تنها سودی به حال توسعه استان ندارد بلکه باعث بدبینی و عدم سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در این استان می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده با بیان اینکه توسعه بدون هم‌اندشی ناممکن است، اظهار کرد: فرآیند توسعه اگر مبتنی بر خرد جمعی باشد و بخش‌های مختلف در آن ایفای نقش کنند قطعا دستیابی به اهداف مورد نظر که همان توسعه همه جانبه استان است امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توسعه، صرفا ایجاد فضای فیزیکی نیست گفت: این مهم یک فرآیند همه جانبه است و هم اندیشی و هم فکری نه تنها در تسریع روند توسعه استان و بهبود رویکردها نقش مهمی را ایفا می‌کند بلکه در رفع معایب و اصلاح نواقص هم‌بی‌بهره نیست.

نصراللهی‌زاده گفت:‌ متاسفانه جامعه ما جامعه ذهن‌گرایانه‌ای است و یک سری قضاوت‌ها و رفتارهایی در جامعه ما وجود دارد که مبنای درستی ندارند.

وی تصریح کرد: بعضی از رسانه‌، مخاطب خود را استاندار و مدیران استان قلمداد می‌کنند و توسعه استان را وابسته به مدیر و استاندار می‌دانند در صورتی که توده جامعه و همه افراد آن جامعه در توسعه استان سهم دارند.

نصراللهی زاده ادامه داد: دیدگاه ما در مورد توسعه، دولت محور است و تمام انتظارات را از دولت و نهاد دولت داریم و در عین حال دیدگاه بدبینانه به نهاد دولت داریم در صورتی که باید غیر از این باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، در خصوص  گله‌مندی‌های اصحاب رسانه به ادرات و مدیران گفت:‌ من آ‌مادگی کاملی دارم که یک نشست فصلی در مورد تعامل بین مدیران و رسانه‌ها، توسعه استان از دیگاه رسانه، فرهنگ و معیارهای پاسخگویی برگزار شود تا شبهاتی که به وجود آمده است برطرف شود.

وی اضافه کرد: در این نشست همچنین شفاف‌سازی‌هایی در مورد ظرفیت‌های توسعه استان از دیدگاه رسانه چیست و آیا واقعا رسانه در توسعه استان نقشی ایفا کرده و اینکه اساسا تعریف ما از توسعه چیست چرا که اگر به این اجماع در مورد تعریف توسعه برسیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نصراللهی زاده همچنین به خبر منتشره در مورد کسب رتبه نخست فساد اداری در استان واکنش نشان داد و گفت:‌ امروزه در دنیای مجازی هر شخصی به تنهایی خود یک خبرگزاری است که مستقیما هم خبر تولید می‌کند و هم مخابره می‌کند و بدون اینکه صحت و سقم آن تایید شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در مورد اشاعه چنین شایعاتی افزود: من مطمئن هستم چنین شایعاتی کذب است و اشاعه چنین شایعاتی نه تنها سودی به حال توسعه استان نمی‌کند بلکه باعث بدبینی و عدم سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در این استان می‌شود و لطمه‌ای که به استا ن وارد می‌شود غیرقابل جبران است.

نصراللهی زاده همچنین در مورد آمار منتشر در مورد تورم نقطه به نقطه در استان نیز گوشزد کرد و گفت: تمام آمارهایی که در استان ارائه می‌شود زیر نظر شخص بنده است و در هر ماه 9 هزار نمونه‌گیری از اقلام صورت می‌گیرد و خدشه‌ای به صحت و سقم آمار وارد نمی‌شود هر چند منکر تورم در استان نیستم اما اینکه تورم نقطه به نقطه در استان وجود دارد هیچ مبنای علمی‌ای ندارد.

وی در پایان، گفت: قبول دارم دولت در حوزه ارتباط و تعامل با رسانه و نحوه پاسخگویی کم کاری کرده است اما اگر از حق نگذریم در حوزه راه‌سازی، بیمارستان سازی، آموزش و پرورش و ... کم‌کاری نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز